t>

Breaking News

Kenapa wajah Arif berbeza di utusan?


Inilah wajah yang diberitakan dalam utusan. Wajah Arif ketika berusia belasan tahun. Masa neh Arif nampak cerah [putih] dan bibir dia agak tebal [maaf bukan kutuk atau apa cuma nak jelaskan bentuk bibir jek]. Dan lihat pula gambar bawah neh. Gambar perkahwinan arif dengan jonathan di dublin, ireland.


Beza bukan? Sama cuma tang mata, kening dan hidung jer. Yang lain2 langsung tak nampak sama dah. Especially tang bibir. Nampak sangat bezanya. Adakah arif neh ialah arif yang sama dicari oleh bapa arif sekarang neh? Dan kenapa link asal yang mendedahkan arif dan jonathan neh berkahwin dah lari / lesapkan diri?

Andai neh bukan arif yang dicari, apsal dia lari pula? == > http://biggayweddingproject.com/jonathan-and-ariff/  <== seorang jurugambar yang bertanggungjawab menangkap gambar2 perkahwinan pasangan gay dan upload di website untuk perkongsian dan mungkin untuk cari pelanggan gak. Dia neh juga adalah kenalan kepada arif dan jonathan. Bukan orang luar. 


Hairan. 


Lari sebab isu neh tersebar ataupun ada sebab yang lain? Biasanya benda2 begini kalau tidak betul, instead of lari dia akan explain, hey neh bukan arif yang anda cari. Tapi dia tidak berbuat demikian. Sebaliknya dia lari. Dan lebih pelik terdapat banyak kali percubaan memadamkan rekod arif di wikipedia. 

Lihat bawah neh ;



Aku tidak tahu siapa yang buat rekod neh tapi rekod wiki neh bermula pada tarikh 15 dec iaitu hari khamis yang lepas. Dan kemudian beberapa percubaan memadamkan / membatalkan rekod tersebut. Kalau diperhatikan carta di atas neh individu yang mahu memadamkan info tentang arif berlawan dengan individu yang memasukkan rekod si arif. Sekali lagi aku hairan. Kenapa?

Kenapa perlu ada orang yang bersusah payah memadamkan  rekod arif ? Andai neh bukan arif yang sedang heboh diperkatakan, terus terang sahaja. Sebab tadi ada individu yang tampil bagitau neh bukan arif yang dicari. Kata dia, wajah berbeza di utusan. Mungkin neh orang lain bukan nya arif. Sebenarnya kita kena faham dari awal kenapa ia dikatakan arif. 

Mari kita selusuri kisah neh dari awal ;

1. Link asal yang mendedahkan gambar perkahwinan arif menyatakan nama arif sama sebagaimana individu yang hilang dalam utusan.


2. Link wikipedia yang mendedahkan pasal arif mencatatkan arif telah berkahwin. Apa tujuan orang yang menulis wiki neh? Bagaimana dia tahu? Bukan kah neh perkara yang pelik? Sudah semestinya dia neh orang yang tahu serba sedikit tentang arif berbanding kita2 neh. Kalau tidak macam mana dia tahu arif telah berkahwin pada 15dec [ketika itu arif sudah pun berkahwin] sedangkan kita seme neh hanya tahu pada 16 dec [aku tahu malam] manakala blog yang aku petik kisah neh tahu pada waktu pagi. Itupun dia petik pada link blog asal iaitu kenalan arif dan jonathan.

3. Lokasi perkahwinan di dublin, ireland. Ibu bapa arif pun berulang alik dari dublin, ireland sebanyak 8 kali untuk mencari arif. Ada persamaan dari segi lokasi disini. 

4. Ada persamaan dari segi wajah terutamanya bentuk mata, hidung dan kening.

Atas beberapa sebab neh larh maka dia dianggap sebagai arif. Dari segi wajah pun memang tidak dapat dinafikan ada sedikit beza. Especially warna kulit dan bentuk bibir. Mungkin hanya keluarga arif yang boleh nyatakan kebenaran neh. Mungkin selayaknya mereka sendiri yang boleh sahkan bahawa individu di atas neh adalah arif. Mungkin juga arif sendiri yang mahu menyelamatkan sedikit maruah keluarga yang tercalar disebabkan oleh perbuatan dia. Jika itu mungkin, maka hormati sahaja keputusan dia. Bukan sebab nak jaga ahti dia tapi pasal nak jaga perasaan family dia yang pasti sedang dilanda kesedihan yang amat atas perbuatan si arif neh. Sekian. 


Hanya Test-Drive pun dapat hadiah ke?  


Sozcyili : Rasanya ini memanglah arif yang keluarga dia cari..