t>

Breaking News

Bantuan BR1M sudah bermula. Apa yang perlu anda tahu?

Bermula 15 jan 2012 neh anda2 yang memohon bantuan rakyat 1 malaysia ataupun dikenali sebagai BR1M boleh menyemak status permohonan anda bagi mengetahui status permohonan anda lebih lanjut. Untuk pengetahuan anda, bantuan akan mula di edarkan bermula pada 15 jan 2012. Lihat di bawah neh. Contoh pemohon yang telah berjaya mendapat bantuan tersebut ;




Anda akan menerima surat yang mengatakan anda layak / tidak layak dalam permohonan BR1M. Dan jika layak, anda akan menerima satu lagi surat yang menyatakan lokasi dan tarikh bantuan rm500 yang akan di edarkan.

Bantuan neh akan berlangsung sehingga 2 bulan iaitu bakal berakhir pada mac 15 2012. Ini bermakna pilihanraya pru-13 kalau pun berlangsung, ia akan berlangsung selepas 15 mac 2012.








Untuk rekod, anda akan menerima surat mengenai status permohonan melalui pos. Kalau ada yang tidak menerima melalui pos dan sebaliknya ada bagi by hand pada anda, sila jangan percaya melulu. 

Anda boleh memeriksa status permohonan anda disini ;

1-800-222-500 

atau 

1-300-88-3010

selepas 16 januari sebab talian hotline itu hanya mula berfungsi pada tarikh tersebut.

Dan lagi satu, yang hantar borang saat2 akhir, janganlah berharap sangat akan dapat jawapan pada awal2 saat. Yang biasanya mereka akan proses pemohon2 yang hantar awal. So bersabarlah.

Dan lagi satu, usahlah marah2 andai mereka menjemput anda ke bangunan umno untuk menerima bantuan neh. Anda kena faham. Ini ialah strategi kempen. Duit itu hak anda. Undi juga hak anda. Pandai2 lah anda tentukan sendiri.
Sozcyili : Lulus ka gagal?