t>

Breaking News

Gambar POLIS MALAYSIA terkantoi tersebar.

Gambar neh di share kan oleh salah seorang sahabat facebook kami. Aku pun nak tergelak tengok gambar neh. Macam mana larh orang tak memperlecehkan kredibliti polis kita kalau bukan disebabkan sikap sesetengah anggota polis yang gagal mentarbiah sikap masing2.

Sebenarnya kalau ia dilakukan oleh orang biasa maybe bukan isu sangat pun. Paling2 koman orang akan berkata tak reti bahasa peraturan. Tapi ini dilakukan oleh seorang anggota polis yang mana peraturan dan undang2 adalah tubuh badan dia sendiri. Yakni, polis dan undang2 ibarat isi dengan kuku, aur dengan tebing, tak boleh dipisahkan dengan apa cara sekalipun.

Tapi tengoklah, perlakuan polis kita sendiri kat bawah neh macam mana ;


Ini bukan first case yang membabitkan perilaku polis. Yang sebenarnya bukan seme anggota polis neh jahat2 belaka dan gagal mematuhi peraturan. Ada yang baik. Tapi sayang, segilintir yang jahat tue memang sengaja mencemarkan reputasi polis sehingga membuatkan rakyat hilang respect kat PDRM itu sendiri.

Harap2 PDRM boleh memantau kakitangan mereka yang seringkali melanggar peraturan. Ia mungkin kecik, tetapi percayalah sekecik2 neh memang boleh menimbulkan isu apabila anda pernah berhadapan dengan polis yang cuba meminta rasuah ataupun polis yang membantai anda ketika bersih. Percayalahhh.. 

Kredit gambar : sahabat facebook RMSMMPUI.