t>

Breaking News

Negro boleh berniaga KEDAI MAKAN di Malaysia rupanya..


Masih ingat lagi insiden demo mahasiswa mengenai mahsuh PTPTN dan menuntut pendidikan percuma di dataran merdeka suatu ketika dulu? DBKL hari2 datang, pantau, halau, rampas dan sita peralatan mereka kan? 

Ketika itu DBKL memang buat kerja yang bersungguh. Kita merasakan wahhh hebatnya DBKL kita.. cekap sungguh mereka banteras mereka2 yang buka perkhemahan di kawasan yang konon nya terlarang. Tanpa perlu report, masuk surat khabar, aduan dan sebagainya. Terus mereka ke depan buat kerja.

Tapi kan, itu kalau isu melibatkan politik aje taw. Kalau isu2 selain dari isu politik, DBKL takan secekap itu. Buktinya kewujudan kedai makan negro kini mula berleluasa di kuala lumpur. Hairan. Takde ke DBKL ronda hari2 guna trak untuk cegah mereka daripada berniaga? Mestilah takde.. bukan isu politik kan? Kalau nak suruh cegah pun kena lah tunggu orang komplain masuk paper dulu kan..

Ha Ha Ha

Apa pun tahniah ek kita ucapkan kepada negro2 di malaysia. Walaupun anda bukan rakyat malaysia, anda lebih bebas berbanding apa yang rakyat malaysia boleh buat sebenarnya. Berbanding rakyat malaysia yang lahir disini, kami tidak sebebas anda bahkan kami sentiasa ditekan dan di ugut jangan melakukan apa2 perkara meskipun perkara yang kami nak buat tue bukanlah MAKSIAT pun..

Ha Ha Ha

Only in Malaysia oke?