t>

Breaking News

Isi kandungan surat ulama syria kepada presiden PAS didedahkan.


Kat atas neh ialah isi kandungan surat yang dihantar kepada presiden PAS, Tuan Guru Hadi Awang baru-baru ini. Surat neh sebenarnya membalas surat yang dihantar oleh PAS kepada ulama terkenal di syria. Surat versi asal boleh lihat kat bawah neh oke ;


Ringkas tapi padat. Ia juga ada menceritakan tentang kezaliman kerajaan syria ke atas saudara2 kita di syria. Ketika isi kandungan surat ini disebarkan dalam bahasa yang dialihbahasa, ada juga yang kondem cakap pas penipu. Kata mereka bila masa ulama syria boleh menulis dalam bahasa melayu.

Hahaha.

Memang larh tak mustahil pun kalau ulama syria lantik jurubahasa untuk menulis dalam bahasa melayu. Tapi itulah, yang sebenarnya surat itu dialihbahasa oleh pas supaya kita mudah faham apa yang disampaikan oleh ulama terkenal syria. 

Kalau nak baca versi asal macam di atas neh alamatnya ramai larh yang menonong tak faham. Adoii. Ada juga yang benci bila pas mendapat surat sokongan dari ulama terkenal luar negara ek? Tak perlu kot nak benci membenci sesama umat islam. 

Walaupun di kaca tv seringkali disajikan dengan info palsu konon nya pas menolak perpaduan sesama umat islam tetapi ketahuilah hakikatnya pas tidak pernah menolak perpaduan sesama umat islam. Berpadu tak semesti separti. Bila2 masa boleh jek berbincang.

Ini tidak, di depan kita dia cakap nak berkerjasama dalam hal2 yang membabitkan kesejahteraan umat islam tapi di depan tv dia sibuk kutuk kata kita sesat. Di depan rakyat, dia kata dia lah yang memperjuangkan bangsa melayu tetapi royalti untuk orang melayu dan islam di kelantan dia sekat.

Hahaha

Kelakar tak?


Sumber :  sini

Sozcyili : Ular pun kalah kalau lawan belit dengan dia.