t>

Breaking News

Bakal menantu ROSMAH dan Najib Razak dilaporkan MENIPU bekas bapa tiri sebanyak RM60juta !

Sebenarnya dia neh kalau tiada kaitan dengan rosmah mansur dan najib razak rasanya sesiapa pun malas nak amek port. Tapi disebabkan dia telah bertunang dengan anak najib maka ianya menjadi isu hangat.  

Mr Nazarbaye, bukan sahaja dikantoikan telah menipu dalam kelayakkan akedemik, malahan dia juga dipercayai terlibat dalam penipuan appartment mewah yang bernilai RM60juta [USD 20m].

Banyak tue.

Berita mengenainya tersiar dalam dailymail edisi UK.




Kat atas neh ialah gambar bakal menantu najib dan rosmah. Dan kat bawah pula gambar appartment yang bernilai 20juta. Appartment neh asalnya sebuah hotel yang diubahsuai kepada condo dengan gaya mewah. 

Kondo neh sepatutnya dimiliki oleh Bolat Nazarbayev. Bolat Nazarbayev mempunyai pertalian persaudaraan dengan president kazakhtan. Manakala Daniyar Nazarbaye Nazarbayev neh ialah bekas anak tiri kepada Bolat Nazarbayev. 

Apa yang si Daniyar Nazarbaye Nazarbayev buat ialah dia telah merampas secara tidak sah pemilikkan appartment yang bernilai RM60juta [rujuk gambar di atas]. Sekarang neh Daniyar Nazarbaye Nazarbayev dan ibu nya Maira Kesikbayev sedang didakwa di mahkamah Manhattan dalam kes penipuan.

Bolat telah berpisah dengan Maira pada tahun lepas selepas bolat mendapati bekas isterinya dikehendaki oleh pihak polis kerana terlibat dalam kes peras ugut dan penculikkan. 

Pada tahun 2001, Maira telah menukar nama akhir anak nya daniyar dari Kesikbayev ke Nazarbayev dalam sijil kelahiran dengan tujuan memberikan status persepsi bahawa daniyar adalah sebahagian dari keluarga berpengaruh dan ternama yang wujud di kazakhtan.

Daniyar kemudiannya menggunakan nama akhir yang baru dan telah melakukan penipuan untuk memasuki universiti columbia. Dia melakukan penipuan dokumentasi bahawa dia tamat belajar di sekolah tinggi kazakhtan. Bolat berkata bahawa bekas anak tiri nya sebenarnya belajar di switzerland tetapi tidak pernah menamatkan persekolahannya. 

Daniyar kemudiannya memperolehi ijazah dari columbia walaupun pihak pengajian dilaporkan telah menerima maklumat rasmi mengenai penipuan dokumentasi kemasukkan daniyar ke universiti columbia.

Ketika belajar di columbia, daniyar telah menggunakan rupa kacak nya untuk menawan ahti anak perdana menteri malaysia iaitu nooryana najwa binti najib.

Pada tahun 2008, bolat telah mengarahkan daniyar untuk mencarikan appartment buatnya dan memberikan kuasa kepada daniyar untuk menandatangani apa2 bagi pihaknya. Namun apa yang berlaku adalah sebaliknya iaitu daniyar menandatangani dokumen jual beli atas nama ibunya.

Dan ibunya, Maira selepas lapan bulan telah menjualkan kondo tersebut kepada daniyar, iaitu anaknya sebanyak US1. 

Berita asal disini. Ini ialah sebahagian dari berita yang dialihbahasa dari versi asal.

Sozcyili : Penipu memang cenderung merapati penipu gak der..