t>

Breaking News

Mahasiswa, Orang Awam Di Larang Menyertai Perhimpunan Aman Rakyat Malam 31 Dec..

Alamak ai

Sekali lagi mahasiswa dijadikan mangsa ataupun alat oleh pihak2 tertentu disini. Bukan kah mahasiswa itu juga adalah manusia? Kenapa pula mereka dilarang dari menyampaikan isi ahti masing2 ataupun di larang daripada bersuara ketidakpuasan ahti mereka? Siapakah kita untuk mengawal pemikiran dan mentaliti mereka?

Rujuk ;



Dan lagi ;

  Sebenarnya selain dari mahasiswa, orang awam juga dilarang menyertai perhimpunan aman tersebut. Kenyataan dikeluarkan oleh pihak polis sendiri seperti yang dilaporkan dalam berita di tv.

Yang aku heran tue. Malam tue malam merdeka. Macam mana polis nak halang? Ada juga yang cakap bahawa pada hari itu nanti roadblock dan beberapa jalan akan ditutup. Bahkan dataran merdeka juga akan dikawal rapi. Ini mengulangi kembali apa yang pernah BERSIH 2 dan 3 alami dulu jika benar dataran merdeka ditutup dari orang ramai untuk berhimpun. Sebenarnya semakin polis provoke semakin orang ramai nak datang. Bukan semata2 nak luahkan rasa protes bahkan nak bagitau bahawa betapa ramai yang akan sanggup berkumpul untuk meredah dataran merdeka pada malam itu. 

HAHAHA..

Apa2 pun kita turun sebagai rakyat biasa. Bukan sebagai musuh polis. Kita pun dah banyak kali sebut. Perhimpunan tersebut perhimpunan aman. Sejak bila hak untuk berhimpun secara aman menjadi satu kesalahan di negara neh? Tak kan? Jadi kami tak langgar undang2. Maka tak perlu la larang mana2 orang awam, mahasiswa mahupun kakitangan kerajaan dari turun untuk berhimpun secara aman laungkan protes terhadap kenaikan kos sara hidup di samping menyambut tahun barang naik 2014. Oke?

HAHAHAA..