t>

Breaking News

Menteri Nasihat Rakyat Berhenti Merungut Kos Sara Hidup Mahal.

Nasihat yang betul tapi tak kena gaya.

Pertama disebabkan tukang bagi nasihat. Mereka la punca utama kenapa kos sara hidup semakin mahal di negara neh. Kedua. Rakyat bukan merungut. Sebaliknya rakyat protes. Rakyat menegur amalan pemborosan dan pembaziran oleh agensi2 kerajaan.

Contohnya pendedahan yang dibuat oleh Isa Samad baru2 neh. PERKASA mendapat tajaan dari kerajaan. Ini salah satu contoh duit rakyat dibelanjakan secara tidak berhemah dan dibelanjakan untuk kepentingan pihak tertentu. Apa je yang rakyat dapat hasil dari tajaan tersebut? Nampak tak bagaimana perbelanjaan yang tidak ter urus oleh pemimpin negara lead kepada keputusan2 dan polisi2 yang berat sebelah yang akhirnya menjejaskan rakyat disini.

Kerajaan sepatutnya berhenti sembang kencang dan terus kepada menyelesaikan masalah. Setakat bagitau media saya dah sedia itu, sedia ini tapi grassroot tak rasa apa2 perubahan pun tak guna juga. Ingat rakyat Malaysia semua tak pergi sekolah dan berketurunan lembu ke weh?

BTW Mahathir, idola agung totok BN pun kata kerajaan tak patut naikkan harga barang. Sekarang nampak tak betapa bangang nya sapa2 yang pertahankan keputusan menteri2 dan menyalahkan pembangkang dalam isu neh?


Hah amek kaw..

Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Hassan Malek menasihati rakyat Malaysia agar tidak merungut, sebaliknya memberikan kritikan membina terhadap langkah kerajaan menaikkan beberapa harga barangan.

Hassan ketika ditemui di program "Kembali ke Sekolah" anjuran sebuah pasaraya di Kuala Lumpur hari ini, berkata peniaga juga tidak seharusnya menaikkan harga barangan dengan keterlaluan. "Jangan memanaskan keadaan dan menaikkan harga.

Tolong pertimbangkan dan bantu kementerian. "Sesetengah barangan bantuan kerajaan turut disalahgunakan sesetengah pihak dengan menaikkan harganya," katanya lagi. Hassan turut menjelaskan, kementeriannya sedang berusaha membantu rakyat ekoran kenaikan harga sesetengah barangan yang berlaku disebabkan penstrukturan subsidi yang menyebabkan kenaikan harga bahan api, elektrik, dan juga barangan keperluan harian yang menyaksikan peningkatan kos sara hidup rakyat.

"Saya telah mengarahkan pasukan saya untuk berada di bawah berhubung dengan orang ramai. "Kita akan lakukannya bersama dengan agensi lain termasuk Kementerian Pelancongan," tambahnya. Ditanya tentang saranan Tun Dr Mahathir Mohamad yang menggesa Putrajaya menjimatkan kos perbelanjaan dan bukannya menaikkan harga barangan, Hassan cuma menjawab beliau menghormati pandangan bekas perdana menteri itu.

"Kita akan melihat sebarang kemungkinan terhadap cadangan beliau... saya hanya boleh katakan kami menghormati pandangannya," katanya, dan menambah, perkara itu juga akan dibawa ke dalam kabinet.