t>

Breaking News

Wajah-wajah Kematian Misteri 3 Beradik.


Inilah wajah 3 beradik yang mana kematian mereka menjadi perhatian masyarakat umum baru2 ini. 

Kematian secara misteri ini belum lagi menemui apa2 hasil terbaru memandangkan POLIS tidak umumkan apa2 hasil siasatan terkini setakat ini. Cuma berlaku beberapa penambahan2 maklumat kecil dalam kes ini dimana ;

1. Motor ditinggalkan di bus stop kerana kehabisan minyak.

2. Bagaimana kakak berkeadaan separuh bogel [seluar ditemui di kawasan lain, kakak hanya berbaju dalam dengan tshirt tertanggal dari badan] masih menjadi tanda tanya.

3. Tiada apa2 bukti bahawa mangsa telah dirogol lapor polis. Kalau hampir dirogol, atau dicabul aku fikir bukti mungkin dah hilang memandangkan mangsa dikatakan mati akibat lemas. Maksudnya air mungkin berperanan menghapuskan bukti2 penting sepanjang mangsa berada dalam air ketika itu..

4. Setelah mengambil wang gaji, majikan mangsa melaporkan yang mangsa memaklumkan akan terus pulang ke rumah.. 

5. Lihat gambaran lokasi kejadian yang disediakan oleh The Star ;

6. Ketika ini seorang remaja berusia 16 tahun sedang ditahan reman selama 4 hari untuk siasatan lanjut. Hari neh hari ketiga tak silap aku.

7. Dalam akhbar hari tue, polis ada melaporkan bahawa kematian 2 beradik adalah dipercayai angkara mati dibunuh. Tapi polis tak update lagi perkembangan lanjut. Adakah hasil forensik membuktikan bahawa mereka benar2 mati dibunuh? Polis kena buat statement media sebab masyarakat nak tahu adakah dipercayai mati akibat dibunuh adalah bermaksud bahawa 2 adik beradik itu benar2 telah dibunuh?

Dengan pelbagai masalah2 sosial yang melanda sekarang, ditambah pula dengan masalah ekonomi yang menyebabkan kewangan masing2 terjejas, mohon la kita semua menjadi lebih berkasih sayang, prihatin dan bersikap double cermat. Jangan biarkan anak2 keluar ke mana2 tanpa pengawasan orang dewasa. Malang tak berbau. Di mana2 saja bila ada peluang, penjenayah pasti akan lakukan sesuatu. Jangan biarkan tragedi seperti ini berlaku pada keluarga yang lain pula. Kisah yang menyedihkan ini patut dijadikan iktibar dan pengajaran untuk kita semua.