t>

Breaking News

KJ Berbahasa Kesat Di Twitter - Menteri Bangsatkan Ultras?

Perkataan yang digunakan oleh seorang menteri. Lepas tue nak justifikasikan tindakan dia itu betul dengan menyamakan dengan tindakan rakyat. Hak eney. Ko tue taraf menteri ko. Rakyat berada di padang lain. Lue di padang lain. 

Padang rakyat padang tekan pembuat dasar untuk selesaikan masalah. Padang lue padang untuk selesaikan masalah. Kalau tindakan dan pemikiran lue pun sama macam rakyat, turun dari kerusi menteri dan bagi pada rakyat yang berkaliber untuk selesaikan masalah sukan bola sepak.

Poyoooooo..

Lihat ;



Pun begitu, aku tak rasa KJ sentap sebab FAM kena maki bangsat. KJ bukan macam tue. Dia mungkin sentap dengan tindakan Ultras sebab KBS kena bersoal jawab dengan persepsi antarabangsa. Dan, yang kedua, sebab dikritik akibat membidas tindakan Ultras dalam media tempatan. Lihat respon yang KJ terima di twitter.



Dia sentap part tue, itu yang dia respon seperti di atas. Nampak sangat lari point. Lue dan menteri BN tak banyak berbeza dari cara menanggani perbezaan rupanya KJ. Aku sebelum neh rasa macam kena pukau. Ingatkan ko mungkin menteri yang berbeza dan mahu lakukan pembaharuan dan lari dari kebiasaan berbanding menteri2 yang sedia ada.

Tapi nampaknya ko tak jauh berbeza dari pemikiran2 menteri sedia ada kita. Sepatutnya sebagai menteri, jangan la beri kenyataan yang condong pada mana2 pihak kalau rasa taknak bekap FAM.

Tapi bila beri kenyataan yang agak kecondongan kepada FAM yakni, ko memang mempertikaikan hak pemprotes Ultras dalam stadium sedangkan memang ini masanya FAM perlu diajar. Dah la jawatan PRESIDEN dah jadi macam jawatan anak beranak. Tak pun jawatan anak2 monarki. Sampai bila orang yang tak reti main bola nak sibuk sangat dengan urusan bola? 

Tak reti main bola takpe juga. Janji ada kesedaran, keinginan dan inisiatif nak bagi tambahbaik. Tapi, ini dah la tak reti main bola, urus tadbir persatuan bola pun macam HARAM. Polisi semua kelam kabut dan berat sebelah. Lagi mao sembang kencang. 

Ini semua poyo.

KJ, ko pun sama poyo.

Dah aku sebut banyak kali. Dengan FAM satusen air muka pun tak boleh kita bagi sebab dah terlalu banyak ruang dan peluang kita beri. Dengan dorang selayaknya tindakan tegas dan bahasa kesat aje yang boleh. Nak heran pasai apa.

Hahaha.. 

Btw, setakat maki FAM dan collect baucar buku apa ada hal. Bukan duit FAM apatah lagi duit KJ ataupun duit KBS. Jauh sekali duit BN. Jadi tak payah nak perasan sangat la. Lue pun hidup dengan wang pembayar cukai. Lue buat kerja betul kita puji. Lue meroyan maki hamun buat kerja bangang rakyat keji. Ada hal? Tak suka jangan jadi menteri.

HAHAHA..