t>

Breaking News

Demi Tudung FAREEDA Sampai Bermalam Di Hadapan Kedai - Fizo Omar.

Fizo Omar patut malu.


Aku rupa-rupanya memang seseorang yang ketinggalan dalam isu tudung Fareeda. Patutla orang marah sangat. Aku ingatkan depa marah bab hak cipta semata2. Tapi rupa-rupanya lebih dari itu.

Pertamanya, aku nak bagitau aku tatau apa itu tudung Fareeda sehinggala isu neh kecoh. Aku memang bukan macam kebanyakkan orang. Aku memang langsung tak amek port bab2 jenama tudung dan baju. Asal boleh pakai aku pakai. Kalau aku nak beli aku beli. Macam tue la pemikiran aku.

Keduanya, aku tatau pula tudung Fareeda neh popular sangat. Entahla. Benda tue tak pernah menjadi topic perbualan aku so aku tak boleh nak ukur tahap populariti tudung Fareeda cuma aku anggap aku neh masyarakat terpencil la bab2 perhiasan neh. Sangat sangat sangat ketinggalan rupanya.

Hahaha..

Baru2 neh baca kat satu blog. Penjelasan oleh Fizo Omar mengenai kenapa tudung Fareeda mahal nak mampos harganya. Aku rasa aku tak faham juga kenapa dorang begitu gila babikan tudung Fareeda tue. Aku dah tengok dah. Melalui gambar2 di internet. Macam biasa2 aje tudungnya. Nak cakap cantik gila babi pun tidak juga. Tapi tak pula teruk sangat. Pendek kata biasa2 aje la. Tak la sampai rasa nak berebut2 beli tudung macam tue. Apa dorang yang berebut2 beli tudung Fareeda neh tak reti nak fikir dengan waras ke? Aku nasihatkan pada laki2 orang, pada bapa2 orang, kalau ada sedara mara korang yang gila ketagih beli tudung Fareeda tue baik tampar muka dorang 100 kali. Bagi sedar diri. Kot2 kena rasuk ke. Risau pula aku tengokkan keadaan macam neh. Kegilaan apa tah.

Haha..

Then bila dah baca kat blog terbabit, aku terus jadi tak puas ahti dengan si Fizo Omar tadinya tue. Agak2 la bhai. Sampai ada orang sanggup tidur depan kedai nak beli tudung lue? Memang BODOH nak MAMPOS la kan orang tue. Haha.

Ambil no giliran aku faham lagi. Mungkin masa tue dah ramai sangat kot. Elokla bagi keutamaan sapa sampai dulu dia boleh beli dulu. Tapi tidur di hadapan kedai? Memang melampau ah kan.
So aku pun pergi la godek2 fanpage si Fizo Omar terus. Nakkan kepastian. Betul ke tak betul dia melalak macam tue. Sekali baca punya baca punya baca, memang betul.

Cuba korang baca plak ;


Salam dan selamat petang semua. Bila membaca komen2 dari anda semua berkaitan rampasan tudung ciplak atau tiruan oleh pihak FAREEDA..Nyata Jelita dan isteri saya Mawar Fareeda Fanpage baru2 ini..lalu tergerak hati saya untuk membalas komen2 yang positive dan juga negative dari anda semua.

Sebelum itu saya rasa layak untuk saya bersuara selaku suami kepada Pengarah Urusan FAREEDA GLOBAL RESOURCES SDN BHD iaitu Mawar Abd Karim dan juga saya selaku Head Of Marketing n PR department of the company. Saya terima secara positive segala komen dan tomahan mahupun hinaan yang telah ditujukan buat isteri saya dan juga brand FAREEDA itu sendiri berkaitan RAMPASAN tudung tiruan,SIZE tudung,dan juga HARGA tudung di pasaran.

Cuba anda meletakkan diri anda sebagai peniaga dan juga pengasas terhadap rekaan dan juga Brand itu sendiri. Apabila usaha penat lelah anda bertahun-tahun,siang malam memikirkan idea creative untuk menghasilkan rekaan anda sendiri yang berkualiti dan telah banyak berkorban baik dari segi masa dan juga wang ringgit untuk terus berada dihadapan didalam industri tudung di malaysia. Dan tiba2 anda tahu ada sesetengah pihak yang kuarang bertanggungjawab meniru atau menciplak idea anda begitu sahaja tanpa meminta izin dan mengaut keuntungan di atas sikap yang pada saya tidak bertanggungjawab itu.di mana sikap tersebut boleh merosak imej dan juga branding produk anda.

BAGAIMANA perasaan anda dan tindakan anda?Sedangkan ada dikalangan mereka merupakan bukan warga negara malaysia dan bukan beragama islam,maksud saya kegiatan ini dibuat didalam negara dan juga luar negara.Sedangkan kesemua tudung FAREEDA di buat seratus peratus di malaysia dan kami telah berkongsi rezeki dengan memberi peluang pekerjaan kepada ribuan mereka yang mencari rezeki bersama FAREEDA.

Berkaitan dengan HARGA tudung FAREEDA di pasaran.Sebenarnya harga dari butik kami tidak melebihi RM200 tetapi saya di fahamkan ada yg menjual sehinnga RM 200 lbh di butik mahupun online(reseller n dealer). Saya tidak menyalahkan mereka kerana pengorbanan mereka utk mendapatkan tudung ekslusif dr FAREEDA bkn senang. Mereka terpaksa beratur untuk mendapatkan angka giliran utk mendapatkan tudung tersebut malah ada yang sanggup bermalam di hadapan butik kami utk mendapatkan nombor giliran utk membeli tudung dan mereka menjualnya kepada pembeli terutamanya di online secara positive nya apa saya nampak.

Pihak FAREEDA telah mewujudkan peluang perniagaan kepada mereka demi mencari rezeki dan mereka mencari rezeki yang halal. Dan untuk pengetahuan semua pihak FAREEDA telah membelanjakan hampir RM4 juta semenjak hujung tahun lepas demi mempromosikan tudung dan juga brand FAREEDA itu sendiri sehingga membuatkan FAREEDA menjadi tudung esklusif no1 di malaysia. Jadi harga yg diletakkan adalah berbaloi dgn apa yang kami belanjakan dari segi penjenamaan yang telah dilakukan oleh pihak FAREEDA.

Harga tudung untuk menutup aurat dijadikan isu, bagaimana pula yang sanggup berbelanja ribuan ringgit utk mendapatkan jenama beg atau kasut yang mahal yang berjenama besar terutamanya produk luar negara yang dibangga banggakan dan terang2 ia bukannya produk kita sesama islam yang tidak pernah menjadi isu kpd pembeli.Berkaitan dengan SIZE tudung pula,ada yang mengatakan size tudung FAREEDA ini singkat dan tidak menepati syariat islam dlm menutup aurat tetapi tidak perlu untuk menghina isteri saya sebagai pemilik dan juga model FAREEDA dan ada juga yang cuba menjatuhkan imej FAREEDA.

Sebenarnya tudung FAREEDA mempunyai pelbagai SIZE mengikut kehendak dan permintaan para pelanggan. Cuma permintaan tinggi terhadap tudung seperti mana yang dipakai oleh Madam rose, isteri saya, jadi sebab itu lah ianya lebih komersial berbanding tudung2 yang labuh yang dikeluarkan oleh pihak FAREEDA. Jadi jikalau anda tidak pernah kenal secara mendalam dgn FAREEDA ini adalah tidak baik untuk terus menunding jari atau menyalahkan pihak FAREEDA.

ANda boleh datang ke butik kami dan memilih sendiri jenis mana yang menepati citarasa anda dalam menutup aurat dan juga berfesyen.Pada saya tindakan pihak FAREEDA dgn kerjasama KPDNKK merampas tudung tiruan itu adalah tindakan sewajarnya demi menyerdarkan pihak2 yang tidak bertanggung jawab dan tidak beretika dlm berniaga.Tidak ada sikit puan niat utk menutup rezki pihak lain seperti mana yang dikatakan oleh anda yang berkenaan.Saya rasa berbangga apabila melihat ramai umat islam kita berlumba2 berniaga dan menghasilkan pelbagai rekaan tudung demi menggalakan ramai lagi wanita islam di luar sana supaya menutup aurat dan bersaing secara sihat dalam berbisness dan juga mencari rezki yang halal.

Diharap coretan sya ini tidak mengguris hati dan perasaan sesiapa yang berkenaan dan saya minta maaf jikalau ada tersalah ckp ataupun jikalau ada kesilapan dr pihak FAREEDA itu sendiri.

Sila hentikan KEYBOARD WARRIOR sesama sendiri yang tidak menguntungkan sesiapa pun malah boleh menunjukkan imej melayu kita dan keperibadiaan anda sendiri.lebih baik kita terus berfikiran positive dan menyokong kita sesama islam dan terus memajukan ekonomi negara kita.sekian terima kasih.


Bagus sangat penjelasan si FIZO OMAR neh. Pasal penjelasan dia la buat aku jadi meluat tak pasal2. Aku faham niat baik dia nak bekap si isteri dia dan jenama tudung FAREEDA yang tercalar teruk. Bab patern aku faham. Bab hak cipta aku faham. Bab harga mungkin dipengaruhi oleh jenis kain, kualiti, ketekunan, kos2 sampingan, yang tue pun aku faham.

Cuma yang aku tak faham. Dia tak malu p canang kat satu dunia yang sampai ada orang sanggup bermalam depan kedai dia semata2 nak dapatkan tudung FAREEDA?

Bila dah sampai tahap macam tue mestila ada something wrong in somewhere dengan cara dorang menguruskan barang-barangan dorang.

Ko nak jual barang pun fikir sama kebajikan orang yang nak beli. Apa tak malu ke ko Fizo Omar buat orang tidur depan kedai korang? Ko ingat tue perbuatan yang membanggakan ke? Ko jangan sembang kencang bab Islam dengan aku Fizo Omar. Bukan dari artis macam ko. Siyes aku rasa macam si ketam tengah bagi ceramah agama. MALU TAW, AKU MALU SANGAT.

Sepatutnya korang ubah sikit cara korang meniaga. Ya Allah. Sampai ada orang tidur depan kedai. Ini kena cari jalan neh macam mana nak memudahkan para pelanggan kami membeli tudung tanpa perlu bahayakan keselamatan diri. Ini ko pula bangga2 dok canang sampai ada orang tidur depan kedai la ambil no giliran la. Senget ke otak ko Fizo Omar?

Dan lagi satu. Boleh pula ko p kecoh2 harga tudung Fareeda tak lebih pun dari 200. Tapi kalau dealer amek dan jual lebih dari 200 kami faham. Itu satu lagi kebodohan. Tak payah sembang kencang pongpang2 bab harga kalau dalam komen2 ko tue ko tembak dealer walaupun ko tak perasan. Akai takdak ka?

Lepas tue mula melalut p bagi komen bodoh. Pasal aurat berkira. Blbalbal.. beg jenama apa semua tak kisah..blablabla.. hello si Fizo Omar.

Kita kena pandai buat pengkhususan bila berbahas. Kita juga kena pandai buat perbandingan yang relevant. Bukan semua yang beli tudung FAREEDA beli beg jenama. Yang tue ko nak kira macam mana? Hah.. kantoi la tue tatau nak jawab apa kan?

Dan bila bercakap pasal aurat dan harganya. Aurat wanita ternilai. Bukan tak ternilai seperti mana kebanyakkan orang selalu sebut.

Kita kena berbalik pada realiti. Jangan tipu diri sendiri. Cuma diharapkan nilai2 aurat itu diukur secara berpadanan. Kalau product ko kualiti tiptop, memang jenis kain mahal, jahitan plak kemas sebab upah tukang jahit profesional yang mana gaji dia pun bukan murah2 anak, kita fahamla. Ko letakla harga yang berpadanan. Dan bab tudung2 FAREEDA yang pendek tue. Aku tak salahkan ko pun. Pada aku mana datang penawaran kalau takde permintaan? Pasal pembeli gatai2 nak beli la maka tudung2 pendek tue menjadi kegilaan. Ko hanya amek kesempatan atas permintaan yang wujud. Biasalah. Ini bisnes ma.

Cuma diharapkan ko jangan la menyebabkan mana2 pihak terpaksa bermalam di hadapan butik ko. Aku tatau butik ko kat mana. Tapi yang aku tahu seseorang samada lelaki atau wanita yang bermalam di luar dari 'tempat tidur sepatutnya' adalah perkara yang membahayakan. Buatnya dorang kena rompak, kena kacau, kena bunuh dan sebagainya macam mana? Jangan bangga sangat Fizo Omar ada pembeli2 korang bermalam di hadapan kedai. Itu adalah satu petunjuk yang korang tak reti nak urus dan layan pelanggan2 korang secara berhemah.

HAHAHA.