t>

Breaking News

Selepas 4 Jam Wartawan Menunggu, Bapa Murid Ditampar Cikgu Azizan Tak Jadi Datang Kerana Tertekan..

Semalam beberapa media arus perdana negara melaporkan bapa kepada murid yang terbabit dalam kes pendakwaan Cikgu Azizan akan membuat sidang media pada hari ini bagi memberikan penjelasan lanjut berhubung isu kontroversi yang membabitkan keluarganya dengan pihak sekolah.

Keluarga tersebut menjadi sasaran serangan di media sosial sejak tersebarnya kes cikgu Azizan.

Bagaimanapun selepas menunggu selama empat jam di lokasi yang dijanjikan, lelaki yang berusia 50 an itu tidak muncul. 



Laporan media menyebut bapa kepada murid tersebut memberitahu wartawan bahawa akan mengadakan sidang media di hadapan Sekolah Kebangsaan (SK) Taman Semarak, Bandar Baru Nilai, Negeri Sembilan antara jam 9.30 hingga 10 pagi, hari ini.

Berdasarkan maklumat tersebut, lebih daripada 20 ahli media berkumpul di lokasi yang yang dimaklumkan oleh lelaki itu sejak jam 9 pagi lagi. Namun selepas hampir 4 jam menunggu, mereka diberitahu oleh lelaki berkenaan bahawa dia sudah mengubah fikiran kerana keluarganya masih lagi tertekan dengan keadaan semasa lapor Berita Harian.

Terdahulu, Mahkamah Majistret Seremban semalam membebaskan Azizan Manap, 44, Guru Penolong Kanan Hal Ehwal Murid SK Taman Semarak daripada pertuduhan mencederakan muridnya, April lalu.

Keputusan itu dibuat oleh Majistret Mohd Zaki Abd Rahman selepas menerima makluman daripada Timbalan Pendakwa Raya, Hazeelia Muhamad bahawa pihak pendakwaan menerima arahan Jabatan Peguam Negara untuk menarik balik pertuduhan terbabit.

Menurut pertuduhan tersebut, Azizan didakwa dengan sengaja menyebabkan kecedaraan pada pipi kiri seorang pelajar lelaki berusia 11 tahun di hadapan tapak perhimpunan sekolah terbabit pada jam 7 pagi, 6 April lalu. - SoZPress.