t>

Breaking News

Datang Sekolah Nak Mengajar Ke Nak Menyundal - Cikgu Lawa Dikutuk Kaw-Kaw Kerana Bergambar 'Seksi'.

Seorang guru sekolah rendah hari ini menjadi mangsa kecaman netizens hanya kerana berkongsikan satu gambar di akaun media sosial miliknya pada kelmarin.

"Hari pertama di sekolah untuk tahun 2018. Hello #Teacher's life," katanya pada gambar yang dimuatnaik.


Bagaimanapun perkongsian gambar oleh cikgu tersebut menerima banyak komen-komen negatif malahan ada yang menaipkan komen-komen berbaur tidak senonoh di ruangan komen. Ada yang memaki hamun dan mengherdik cikgu itu juga.

"Tetek itu nak tunjuk kat siapa? Datang sekolah nak mengajar ke hendak menyundal?" marah salah seorang netizen di ruangan komen.

"Tetek itu untuk siapa? Datang sekolah hendak mengajar ke atau mencari perhatian?" respon netizen yang lain pula.

Malahan ada yang tergamak menaipkan kata-kata berunsur tidak senonoh.

"Kalau aku masih anak murid, ending dia menjilat dengan cikgu lah jawabnya.. adoiii," kata individu itu.




Turut kelihatan respon yang memenangkan aksi cikgu tersebut yang dipercayai kawan kepada cikgu itu.

"Cikgu memang freehair dan bergaya luar sekolah. Plus meniaga jadi tak hairan dan pelik la you all. Cari rezeki sambil-sambil mengajar kat sekolah. Biarlah dia. Bukan pakai duit kita pun dia mekap tebal ke apa ke," kata individu itu yang membidas sesetengah netizens yang mempertikaikan tindakan cikgu itu yang bermekap tebal dan bergaya sakan ketika datang mengajar.
 

Dalam komen yang lain pula, seorang lagi rakan kepada cikgu tersebut tampil mengatakan cikgu berkenaan sememangnya sengaja bergambar sebegitu untuk diviralkan.

"Dah agak dah. Mesti Fa kena viral punyalah. Buat derk je okay," tulisnya.

Individu itu kemudiannya membalas respon netizen dengan mengatakan : "Dia pun memang nak diviralkan".



Komen-komen yang tidak senonoh yang ditaipkan oleh sebilangan besar oleh lelaki-lelaki melayu juga mengundang rasa meluat dan kebencian sesetengah pihak.

Misalnya seorang netizen yang menulis perilaku lelaki-lelaki melayu yang meletakkan komen-komen tidak senonoh sebagai 'sangap' dan membuka aib diri sendiri.


Sebenarnya ada kebenaran apa yang diperkatakan oleh individu tersebut. Tidak salahnya menasihati jika benar ingin menasihati cikgu tersebut tetapi kenapa perlu menaipkan komen-komen tidak senonoh seterusnya menjatuhkan maruah diri sendiri? Fikir-fikirkanlah - SoZPress.