t>

Breaking News

Marah Dipanggil Rasis Tetapi YB Salah Faham Bila Kritik Isu Perkahwinan Kanak-Kanak Kata Netizen.

Nampaknya isu kritikan pedas Ahli Parlimen Batu Kawan, Kasthuri Patto kepada kerajaan Kelantan berhubung isu perkahwinan kanak-kanak mendapat perhatian umum khususnya netizens muslim.


Seorang individu dikenali sebagai Mohamad Jamalee tampil menjawab kritikan Ahli Parlimen DAP itu di Facebooknya bagi membetulkan tanggapan umum terhadap maksud sebenar perkahwinan kanak-kanak yang berlaku di Malaysia.

Oleh : Mohamad Jamalee
 

Kasthuri Patto playing victim.

You nak marah orang panggil you 'racist', 'pendatang', 'keling', tapi you sendiri tak sedar you buka laluan untuk dipanggil begitu. You kata you 'greatly respect Islam' tapi you sendiri tak faham Islam dan kenyataan you sendiri menghina Islam.

Meh I tunjukkan betapa bangangnya statement you:

1. Perkahwinan bawah umur ni sering dimainkan dan dijadikan modal politik Pakatan Harapan. Tapi ulasan sentiasa bias dan radikal. Sentiasa dituju kepada Muslim sahaja dan dengan bangsatnya menidakkan masalah ini LEBIH BANYAK berlaku di kalangan non-Muslim. Sebab tu kerisauan you tu you boleh campak ke loji, sesen tak guna.

2. You pendukung liberalisma yang bertunjangkan kebebasan individu termasuk apa saja 'sexual orientation' mereka. So why the double-standard? Di negara-negara Barat yang mendukung liberalisma ni 'child sex' dan 'child pornography' berlambak. Aktres-aktres Hollywood seawal umur 15 tahun dah dijadikan sex symbol.

3. Dan disitulah (2) kepincangannya pemikiran bodoh ini. Promoting safe sex to minors, giving the freedom of choice to minors, letting them to freely "explore" things and ideology. But marrying, NO.. HELL NO! What a bunch of idiots. Tak tahu mana pangkal mana hujung.

4. Child marriage ni sentiasa digambarkan dengan seorang lelaki tua yang rakus dengan seorang perempuan muda yang innocent. Walhal kebanyakan kes adalah budak lelaki muda terlanjur dengan perempuan muda. Lelaki umur 19, perempuan umur 16 macam tu.

5. Dan solusi sivil statutory rape adalah perempuan dilepaskan, lelaki umur 19 tahun itu DISEBAT (yang akan dibawa parutnya sampai bila-bila) dan dihukum penjara paling kurang 5 TAHUN. Umur 19 tahun, tak semestinya budak tu jahat, dia dan perempuan tu cuma gatal. Dan budak ni DISEBAT dan DIPENJARA 5 tahun, dan kau harap budak lelaki ni keluar jadi baik? Elok-elok budak tu ok, keluar penjara jadi manusia tak guna.

6. Sebab tu Islam beri alternatif kepada masalah ini. Dibenarkan pasangan berkahwin secara sah, berjima' secara sah, mendapatkan anak yang sah. Islam dah lama dah adakan penyelesaian kepada masalah ini.

So Kasthuri Patto, I mungkin tak bersetuju dengan panggilan-panggilan yang orang bagi kat you, tapi I sangat setuju you seorang manusia bodoh, tak menghormati agama, dan sekelumit tidak layak jadi seorang pemimpin dalam parlimen yang mewakili masyarakat majmuk. - SoZCyili.