t>

Breaking News

Imam Muda Faris Bagi Nafkah RM500, RM100 Untuk Setiap Anak Dan Minta Hidayu Senaraikan Barang Belian.

SEMASA | Disebabkan ada perangai lebai macam Imam Muda Syed Faris la membuatkan masyarakat memandang sinis golongan agamawan dan poligami.

Mulanya akhbar melaporkan perceraian Syed Faris yang berusia 34 tahun dengan bekas isterinya, Nur Hidayu Rosly, 33, atas alasan bekas isteri pertamanya tak pandai melayannya.

Dalam berita yang sama turut melaporkan;

- Syed Faris dan Hidayu ada 5 anak, yang paling kecil 8 bulan. 

- Hidayu gugur 4 kali. Usia perkahwinan baru 13 tahun. Dalam itu dah 9 kali mengandung walaupun 4 kali keguguran.

- Ikut usia, Hidayu kahwini Syed Faris semasa berusia 20 tahun lagi.

- Semasa hendak diceraikan, madu Hidayu siap serang dan pukul Hidayu lagi, tetapi Syed Faris langsung tak membela Hidayu.

- Alasan Hidayu diserang madunya kerana Syed Faris berkata beliau perlu ceraikan salah seorang isterinya, dan madunya beranggapan dia la yang akan diceraikan, sebab itu dia datang bersemuka dan menyerang Hidayu.

- Syed Faris juga direkodkan berkahwin dengan isteri kedua di Selatan Thailand.

Pelik juga. Kenapa tak bernikah cara baik di Malaysia? Berpoligami elok-elok? Tak cukup syarat ke? Ini la sebabnya wanita memandang negatif terhadap poligami. Kerana tindakan-tindakan seperti inilah merosakkan maksud dan tujuan sebenar berpoligami.

Semasa kisah ini menjadi topik hangat dikalangan netizens, siasatan menjadi pak lebai itu orang PAS dan aktif berpolitik.

Juga ada poster yang didik masyarakat tentang cara mengawal nafsu. Jijik!

Ini yang viral kat Facebook;



Siap ajar rakyat KENALI 7 TINGKATAN NAFSU lagi tu. Tapi diri sendiri, masya Allah!

Petang tadi BH Online juga melaporkan sakitnya perangai pak lebai neh. Menurut Hidayu;

- Dia diminta tandatangani surat perjanjian supaya tidak menceritakan aibnya. Ini pun kerana Syed Faris baru dapat tauliah dari MAIS. Pada awalnya Hidayu setuju namun bertindak sebaliknya bila Syed Faris campak pakaiannya dan tolak dari pintu rumah.

- Syed Faris juga ugut akan ambil anak jika Hidayu kahwin lain selain memandang sinis bahawa tiada mana-mana lelaki sanggup kahwin wanita janda anak lima.

- Aplikasi pengesan juga digunakan untuk intip pergerakan Hidayu.

- Hidayu mendakwa juga dikasari disamping Syed Faris tak tunaikan tanggungjawab nafkah dengan baik. Tak mampu nak jaga dua keluarga tapi nak juga berkahwin. Nafkah bagi acuh tak acuh dan siap letak makanan dalam kotak kasut.

- Nilai nafkah yang diberikan ialah RM500 dengan RM100 untuk setiap anak dan siap minta Hidayu senaraikan lagi barang yang dibeli.

Bayangkan. Ini perangai lebai. Ustaz. Yang merata ceruk jaja cerita agama. Bab nafkah pun fail. Bab poligami pun fail. Nak bercerai cara baik pun fail. Siap main pukul-pukul lain. Adakah korang sanggup nak dengar ceramah dari ustaz sebegini? Jijik betul lah. - 1 Ogos 2020.