t>

Breaking News

Ameno World Terjah Team Melodi.



Perghhh hebat tak tajuk aku neh? Heh. Hebat tajuk je tue. Isi belum tentu hebat. WOW. Baiklah bagi mereka yang terlepas episode pertama aku suggest baca dulu kat sini then baru masuk sambung baca sini. Citer dia mudah. Ari tue aku tanya melodi apsal melodi fitnah maher zain menerusi satu vitie yg kontroversi. Lepas tue ada satu wartawan melodi masuk sini dan berikan penjelasan berhubung isu tersebut. Ini ialah petikan komen dia ;
Adalah tidak adil meletak pos facebook sy di atas..kerana ianya adalah ttg konsert pertama MZ di Malaysia..apa yg blog ini nak kutuk adalah ttg kehadiran MZ buat kali kedua di Malaysia yg di provokasi oleh rakan wartawan sy dan bukannya sy.
Utk pengetahuan umum,sy adalah antara pengamal media yg memberikan publisiti POSITIF kpd MZ pada showcase yg pertama MZ di Malaysia.Sy begitu mrnghormati MZ kerana sy sempat berbual dgn MZ selama 7min sewaktu sesi temuramah dgn MZ…
Apa yg ingin sy katakan disini adalah sy meminta admin blog ini pautkan link yg sebetulnya dgn apa yg kamu nak bangkitkan,dan bukannya pautkan link yg tidak ada kena mengena dgn sy..kamu paparkan nama dan gambar facebook sy krn kamu tidak berhati2 dlm membuat research,kamu dptkan link yg betul dan kamu pautkan,dgn itu sy tidak akan marah…
Saya harap kamu semua tidak salah org krn sy hanya membuat intvw dgn MZ pd sesi pertama MZ di Malaysia..bukan pd ahad lps..tidak adil kalau sy dipersalahkan krn sy juga salah seorg peminat maher zain.
Mohon ditukar pautan di atas utk mengelakkan tindakan yg seterusnya…



Kat sini penjelasan aku.


1. Apa yang adil dan tidak adil itu sebenarnya? Saya rasa bagi pihak saya, saya adil meletakkan facebook awak bilamana awak memberikan jawapan seperti itu. Mungkin awak tak faham dan baca artikel itu betul2, sebab tue saya cadangkan awak agar baca dan fahami artikel itu dengan teliti terlebih dahulu. Sila check sini

2. Saya bukan nak kutuk tp saya cuma nak kan kepastian kenapa team melodi membuat vitie seperti itu? Di akhir vitie dinyatakan itu urusan dia dengan Allah swt.. apa perlu semua itu?

3. Sila check pautan saya dengan teliti. Saya buat research dengan teliti.  Dan saya jumpa kata2 awak juga dengan teliti. Soklan nya betul atau tidak awak yg jawab itu? Kalau itu clone awak takpelah, saya boleh tarikbalik tapi dengan syarat itu haruslah disahkan sebagai clone awak.

4. Saya tidak mensasarkan kepada orang/individu. Saya tanya kepada seluruh team melodi. Di manakah semangat setia-kawan dalam team melodi neh? Boleh hentam org lain dalam team melodi ke? Itu maksud awak? Sekadar tanya jer neh. Apa tanya pun nak amek tindakan ke? Selama neh melodi suka tanya2 org mcm2 soklan pernah ke sang yg ditanya tue amek apa2 tindakan ya? Heh

5. Saya tidak mempersalahkan awak secara individu. Rujuk balik posting sebelum nya. Saya salahkan team melodi keseluruhan nya sebab itulah yg sepatutnya. Apa saya patut pilih2 wartawan yg nak dipersalahkan ke? Saya melihat melodi itu suatu ikon yg tidak sehat. So itulah ikon yg saya persalahkan kini. Saya bukan tgk melodi sangat pun. Amat jarang sebetulnya. So takdelah saya hafal nama2 wartawan dan segmen2 mereka secara berkala pula. Apa pun Maher Zain datang ke Malaysia dengan niat yang baik. Vitie dan provokasi melodi tidak sepatutnya timbul. Tak silap saya ada tulisan yg ditulis begini pada awal vitie "Bangun lambat" begitulah seterusnya.. [betulkan saya kalau salah] untuk apa semua2 tue? Selama neh melodi sering mengungkit kisah rumahtangga artis, terjah sana sini situ, sampai ada makcik yg menangis2lah [tgk dalam salah satu blog dulu] tak pernah ke fikir perasan org yg diterjah tue? So kini bila kita datang bertanya apasal tahu nak melenting dan naik marah? Apa hanya melodi je punya perasaan? Orang lain takde? Seme ahti batu dan boleh dihentam bertubi2 ke?

Saya suspect mungkin team melodi nak masukkan citer saya dalam segmen melodi yang akan datang. Jika ya saya ucapkan terima kasih banyak2. Saya tidak buat apa2 yg tidak patut saya buat. Saya cuma menuntut penjelasan daripada team melodi. Kenapa itu menjadi suatu kesalahan pula?

Dan ini jawapan kedua daripada wartawan yang sama ;
Sy ingin memetik kata2 saudara abdul di atas...apa sumbangan melodi pada islam...
Apa yg awak nampak di melodi sememangnya bukan rancangan dakwah , melodi  lebih kpd rancangan hiburan..jadi semua jenis muzik filem teater termasuk dlmnya skali..
Sy ingin bertanya kpd anda,anda jgn tanya apa yg melodi buat ttg islam,sebalik sy nk bgtau apa yg sy buat sebagai wartawan melodi kpd anak2 seni yg memperjuangkan nasyid..sy telah beberapa kali membuat laporan yg positif ttg kumpulan2 nasyid spt raihan,inteam dan byk lagi..sy juga telah membuat laporan ttg raihan dan genius aulad yg telah menggembara ke australia Dan bagaimana ianya telah diterima baik oleh masyarakat islam di sana..melodi telah menyiarkan pelbagai laporan yg juga membantu menyelesaikan masalah rumahtangga...org kata melodi melaga2 suami isteri nk bercerai,tapi anda taktahu yg pasangan tersebut dah pun bercerai dan tak mahu ke mahkamah utk lafaz sah,apa tugas melodi di sini?kami melaporkan isu ini sehingga pasangan tersebut tampil kr mahkamah n mengelak maksiat berlaku...
Ramai artis yg beragama islam ditipu oleh organizer beragama lain,kami juga tolong kupaskan...isu kes rasuah dan kes aniayi,juga kami tolong..
Apa yg org tak faham di sini adalah ttg provokasi ataupun soalan2 kami..provokasi itu adalah salah satu cara utk menyiasat,pihak berkuasa juga melakukan provakasi..begitu juga peguam bela dan peguam cara..mereka mengikut cara mereka sendiri..takkan ada org nak dptkan penjelasan dgn tanya baik2,sudah tentu tiada rahsia tersirat akan terbongkar...anda fikir2kan lah...
Dan kalau anda tanya kami kenapa tak tegur artis yg pakai seksi dan menjolok mata,kami dah tegur dan akan terus menegur,namun mereka tak makan saman..kalaun kerajaan malaysia tetapkana syarat,pasti mereka akan ikut...kami bukannya ada kuasa yg besar utk menegur atau menyelesaikan kes,cuma kami membantu secara tidak lgsg...
Sy turun ke blog ini dgn memberikan penjelasan adalah krn sy mahu anda semua faham situasi ini..dan jgn sesekali mengatakan bhwa KAMI MEDIUM DARI YAHUDI...kerana sy juga pejuang ISLAM,sy bersedia utk menjadi tentera ALLAH dan melawan Dajjal dan konspirasi nya pd umat Muhammad SAW..saya tahu halal dan haram dlm Islam,namun begitu tiada manusia yg sempurna melainkan Rasul Allah SWT...sama2 kita renung2kan utk kebaikan semua..

1. Kenapa tidak menjadikan MELODI sebagai sebuah rancangan hiburan yg ada unsur2 dakwah pula?

2. Menyelesaikan masalah rumah tangga? Ye ke? Apsal saya rasa ia sebaliknya pula wahai wartawan melodi? Kisah Abby mengejar norman sampai ke lokasi antara babak yg memalukan. Sapa yg siarkan semua tue enh?

3. Dah bercerai ke belum bercerai ke proses nak bercerai ke itu urusan rumahtangga mereka, mereka selesaikan cara mereka, kalau nak bantu, bantu belakang tabir, dengan menyiarkan di depan tabir, team melodi telah memalukan artis tersebut. Kesan nya semua org ingat kerja artis kawin-cerai kawin-cerai.

4. Ini lah masalahnya melodi.  Suka buat persepsi sendiri tanpa membuat research terlebih dahulu. Dengan hanya beberapa laporan pasal raihan dan etc [saya akui saya tak tengok] sudah cukup membuktikan melodi seperti apa yang awak katakan? Siapa tahu awak buat demi kerja awak ke? Itu urusan awak dengan Allah swt kan? [enh neh provokasi aje taw, takde kena mengena dengan klip melodi pasal maher zain].

5. Okey penjelasan awak berhubung isu aurat dan sebagainya saya terima. Tetapi saya rasa kalau sungguh nak buat provokasi, elok buat provokasi berhubung isu aurat, maksiat yg melibatkan artis. Bab2 rumahtangga org usah peduli sangat. Lagipun kalau nak jadi pejuang islam tak semestinya focus pasal permasalahan rumahtangga artis je kan? FOCUS pasal isu artis buat maksiat ke, dadah ke, arak ke, lepak pub ke ada baiknya. Contohnya terjah artis time dorang tengah mabuk2 lagi baik daripada kejar artis pasal nak kupas isu rumahtangga artis.

6. Ya yang last tue saya setujue. Tiada manusia yg sempurna. So semoga melodi boleh terima teguran lah ya. Saya dah selalu terima dah, bukan setakat teguran, ugutan, cacian, makian, fitnah je. Heh. Yang mana baik saya collect yg mana tak baik pun saya collect utk perbaiki kelemahan diri.

Bagaimanapun saya cadangkan agar team melodi buat online research berhubung isu ini. Yelah tgk segmen mana yang paling penonton benci dan segmen mana yg penonton paling suka dan segmen apa yg perlu di edit bagi mengekalkan ciri2 islamik dalam melodi. Amacam?

Dan tgk bawah neh.. kah kah kah kelakar gilewww aku rasa..  Auwwww perlukah aku lariiiiiikkk!!!



Ameno : Silap2 melodi wat segmen khas neh kot next week. Auwwww... glamer mak nyah...

204 ulasan

1 – 200 daripada 204   Terbaru›   Baru»
kairul berkata...

heran tul..bila mengata org bkn main rancak..bila kene btg hidung sendri bermacam alasan bagi..dh tu siap leh salahkn team mate lain..mmg hebat semangat setiakawan dorang ni..bagi aku mmg la melodi ada baiknya..tapi nmpk lagi bnyk buruk dari baik..n sejak bila lak melodi ni jadi mcm polis artis..sapa bagi kuasa?or pepandai sendri je..

Zuan Melodi Tv3 berkata...

Btw thks buat gini,aku dtg ke blog ko utk terangkan yg nama wartawan yg buat story maher zain pd ahad lps adalah azmi..rambut panjang..aku ni rambut pendek dan nama aku zuan,aku dtg nk terangkn secara baik pd ko yg aku bukan hamba Allah yg pengecut,sbb tu aku lynkn jgak blog ko ni.tapi ko sambut aku mcm ni.. Ko tulislah apa shaja yg ko nk tulis,ni blog ko hak ko,yg pastinya aku dah berdepan dgn ko di blog ko sendiri.apabila aku tgk write-up ko kat blog ni aku jd confius,ke mana arah ko sebenarnya.nak kata islamik tapi menghina org sama jgak,sama jgak dosanya.dan aku yakin ko masih muda sbb itu cara penyampaian ko tidak profesional dan tak teratur.utk menjadi blogger yg hebat adalah sama menjadi penulis atau wartawan mahupun pengamal media yg tidak berat seberat.aku harap belajar lah itu.ko kena tumpu ke satu arah,kalau nak ke arah islamik,jurus kepada itu,kalau nk gosip bwk blog ko ke gossip,baru lah org2 akan bukak mata nk baca blog ko.jgn hanya write up ja kata islamik tapi kalau pompuan seksi lalu ko usha jgak,hidup kena ikhlas & jujur pd diri sendiri.
Dan aku nak bgtau ayat last aku tu bukan utk ko takut,itu hanya tag line aku..."jgn biarkan anda menjadi mangsa bikin panas tu" adalah tagline dlm segmen bikin panas.
Ko buat blog ko boleh sembunyi identiti ko,berlainan dgn aku,aku tonjolkan berita2 aku,aku dptkan kenyataan dari semua pihak yg terlibat,itu lah laporan yg adil.aku berani berhadapan dgn sesiapa pun kerana tiada masalah yg tidak dpt diselesaikan kecuali Allah menyabutt nyawa kita.
Akhir kata,terima kasih memberikan publisiti pd aku,free2 aku dpt airtime.

no name berkata...

waaahhh. mmg bikin panas! hot hot! korg2, jgn gaduh ek. x baik tau. kite kawan semua ye. heee~

ABe berkata...

Bdk MASS-COMM... byk yg bangang dr yg bagus....

Zuan Melodi Tv3 berkata...

Isu abby abadi dilaporkan oleh semua media di malaysia termasuk surat khabar,majalah dan tv..ada program spt tv astro dan rtm1 turut dpt shoot yg sama,tetapi kenapa disini ko menyalahkan melodi?semua media di malaysia dpt shoot yg sama!ko mungkin tak ingat apa abby n norman jwb kan,dan ko mungkin x ingat yg ada hampir 20 mic yg menghala ke mulut diorg.kenapa melodi juga dipersalahkan?jwpn aku adalah krn berjuta2 tgk melodi..cuba ko bygkan kalau program tv1 tu org tgk,semua takkan nak salahkan melodi..
Ko nk salahkan melodi krn artis cerai?utk makluman ko,tahun ni ada 9 pasangan artis bercerai dan hanya 3 yg melodi laporkan dan itu pun selepas mereka semua dah sah bercerai.di sini membuktikan kami tak cari psal dan takkan la kami tak laporkan?lebih baik melodi tukar jadi rancangan masakan mcm icip2.
Lg satu,aku ckp psal aku bersedia jd pejuang tentera Allah bukan dgn runtuhkan rumah tangga artis,tetapi jikalau aku dipilih utk membuat laporan di gaza,aku sanggup & aku bersedia.dan soal artis terlibat dgn dadah n arak,kami laporkan jgak (mungkin ko taktau nk main ckp ja sbb ko tak tgk melodi setiap minggu).
Dan ko ckp kami tak buat research kan,mana boleh kami tak bat research,aku nk bg ko peluang folow tgk aku buat keja selama seminggu,aku nk tunjukkan mcmana research yg aku buat (aku tak berckp ttg wartawan melodi lain ya) aku ckp ttg aku sorang ja...lps tu ko boleh bentangkan kat blog ko ni...aku bg ekslusif...

no name berkata...

wah. zuan cm mrh je. sbr zuan. sy x sokong ameno or zuan. haaa. ape kata ameno ikut zuan. mcm bernas je cadangan zuan tu. br tau melodi ni buat keje mcm mane kn. ameno, ape pendapat anda?

MiloDrink berkata...

Mmmg melodi agenda Dajjal...sial ...

Zuan Melodi Tv3 berkata...

Milo drink:Milo yg ko minum pun ciptaan yahudi dajjal..
Ameno:amacam?sahut cabaran aku tak?follow aku ko jd mainstream media utk seminggu..pastu ko buat laporan dlm blog ko ni...

EricssonR&D berkata...

boleh belah la zuan.. menegakkan benang yg basah. daripada dok bising kat sini, baik ko dok diam2, muhasabah balik diri ko.. pk balik, ape ko buat ni betul ke tak.. ape yg ko buat ni sbnarnye halal ke tak

lukas berkata...

erm...aku rasanya....melodi perlu ditutup...dan perlu majlis fatwa kebangsaan keluarkan fatwa sama ada rancangan melodi ni..bertentang dgn islam ke tak...sebab perkara2 aib...dlm hal rumahtangga...dan mcm2 lagi disiarkan tanpa segan silu atas nama "kehendak peminat" dan sebaginya...dgn menjadikan peminat sebagai kambing hitam....

vida berkata...

menarik topik ni rasa cam nak tumpang sekaki lak hehe..
soalan ni dituju pada zuan tu pun kalo berani masuk sini lagi ler....
kenapa ko tak jawab soalan no 1 ameno tu...jawapan ko pada komen sebelum ni rasanya belum memuaskan hati aku yg mana ko kata melodi merupakan rancangan hiburan bukannya rancangan dakwah so ko tak perlu berdakwah..camtu ler kot lebih kurang maksud ko ek
mememang betul dahwah dan hiburan dua cabang yg berbeza tp kenapa maher zein mampu menyatukan hiburan dan dakwah dalam satu masa??
cuba jgn sempitkan fikiran kita...jgn ingat bila sebut pasal dakwah golongan ustaz jer yg patut berdakwah..tentu ko penah dgr kan satu ayat 'sampaikan pesanku walau dengan satu ayat..' so ayat ni jelas menunjukkan sesiapa pun boleh menjadi penyampai perkara2 kebaikan..kenapa bukan kita menjadi salah seorang dari yg menyampaikan dakwah tp ikut kemampuan kita ler contoh paling simple mcm diutarakan oleh ameno ialah pasal aurat....
kadang2 mmg sedih dengan alasan artis2 yg tanak menutup aurat malah berbangga dengan pakaian separuh bogel..
seandainya mereka memberi alasan belum bersedia untuk menutup aurat atau pun dorang tak tutup aurat pun tp hati baik....kenapa ko tak terjah artis2 ni dengan soalan 'maut' contohnya seperti 'nak tunggu bersedia sampai Allah dah cabut nyawa ker...' atau 'kompem ker tak pakai tudung tp hati baik' ni antara contoh ler kalo ko betul2 nak tegur artis tu..rasanya ayat tu tak cukup 'maut' lg berbanding ayat2 korang yg sebelum ni dlm kan...so rasa2 ada bran ker nak tanya artis camtu..hehe

shinkai jiraiya berkata...

ksian tengok org2 melodi ni jawab soalan xguna ilmu, xguna akal yg Allah bagi....sye saran kru melodi g blaja agama balik...jgn sibuk jatuhkan maruah orang.....

vervain berkata...

jawab2.....panas2.....hot2...hehe.....kepada semua pihak "membuka aib saudara islam itu dosa besar" "jaga aib org tuhan jaga aib kita dipadang masyar"....

kepada saudara ameno : sauadar kne igt jgak, si zuan ni kje ngn org, kdang2 beliau terpaksa ikut khendak org atasan, dn tiada kuasa terhadap hala tuju melodi mngkin....

kepada zuan : kalo saudara berniat elok, insyaallah kbenaran akn tebongkar jua...dn kadang2 senyp itu lebih baik dri bersuara(kata rasulullah).....

"ya allah berilah kami balasan yg setimpal...jika baik, maka baik lah balasan mu, jika tidak...ampunilah dosa2 kami...amin"

kaki gelak berkata...

kahkahkahkahkahkah

melodi ni untuk ape ek??

en.zuan tolg jwb tujuan melodi ni secare ringkas..hehe

zuan_bodoh berkata...

KO X PAYAH NAK BERLAKON LAH ZUAN. KALAU DLM MELODI BKN MAIN BERANI KO YER. BILER KENA SIKIT MCM NI DAH MULA NAK MENANGIS. MARAH KER? MASER TERJAH RUMAH TANGGA ARTIS X FIKIR PULA?

Nurul ain berkata...

aku nak tanya 1 : knp melodi buat cite sal adam lambert? adam 2 kan gay? klu btl org islam kenapa nk promosikan gay? blh jawab?

kesian btl aku tgk ko ni zuan. melodi sekarang mmg teruk. mengaku sudahlah weh

Melodi sengal berkata...

aik zuan dah melenting ke? apa pun aku ucapkan tahniah kat tuan punya blog sbb berani konfrontasi dengan zuan ni. AW ko steady je. klu zuan nk buat cite psl AW dlm melodi pn bagus juga. biar melodi sedar sikit yg ramai org meluat dengan melodi sekarang ni

Sokong Ameno berkata...

aku sokong ameno. dia x perlu dedahkan identiti dia. hak dia lah. yg ko sibuk kenapa? Nabi saw pun pernah dakwah secara sembunyi2 dulu. apa prob ko? melodi patut diharamkan terus. setuju sangat. rancangan melodi bkn ad faedah pun.

ika berkata...

ZUAN MELODI : KENAPA X JAWAB SOALAN AMENO? SAPA CAKAP DALAM ISLAM TIADA HIBURAN DAN KENAPA KO PERLI BALIK CAKAP TUKAR RANCANGAN MASAK2? KO HINA ISLAM KE HAPER HAH?

Yan berkata...

kritikan membina aku kepada melodi ialah tolong jgn dedahkan kisah rumahtangga artis. cuba klu aku dedahkan kisah rumahtangga wartawan melodi pula? marah x? lg 1 jgn expose sangat artis2 yg gila glamer mcm fasha sandha 2 blh x? menyampah aku dengan perosak rumahtangga org.

nixcom5 berkata...

zuan sentap....kah kah kah

kacau Bilau berkata...

~> tak mInat Tgk Melodi ekekek .. ape tagline... Kurang kan KontroVesi.. tingkatkan prestasi yer??? alamak t kalu tak de Kontroversi cam ne mElodi nak Umpphhh.. Korg kan suka Kontroversi dn buat2 kontroversi.. alahai.. jaga jer KEaiban korg.. jgn suka sgt Buka aib orang.. nanti Allah Buka aib kita pulak... yer.. buat kerja dgn cara yG betul.. rezeki masuk pun cara yg betul.. kalau cara tak betul.. rezeki tu masuk pun tak betul.. kalau hari2 kene sumpah seranah.. maki hamun.. cma ne hiDup??? aman ke???err i tak kata kat saper2 yer... bagi tau jerk... zuan(err tak kenal.. Populor ke??) jagn marah yer.. kite ckp jerk.. pesan memesan jerk.. supaya kehidupan di berkati.... :) pEace For ISlam...

wan89 berkata...

hahahaha...memang lawak ngan melodi nih...aku pon memang tak minat langsung melodi nih...last aku tengok tah biler tah..tak amik port lak...tapi dorang memang suker terjah cni terjah sane...tah haper2 yang dicari pon tah la....ni pendapat aku la...kiter jaga aib kiter sendir sudah...aib sendiri pon tak terjaga nak bukak aib orang???jaja citer rumah tangga orang cni sane...perli orang...bese lah...bab kate melodi gak...maner ader manusia sempurna...so silap orang yang nak dia ibkan watper???nak disiaran kat tv watper???bg 1 dunia taw yang orang tu camtu2???haper la..tegur leklok suda...bab kater ameno...belakang tabir punyer citer..rite???neway chill ^_^ ....

YUS berkata...

hahahaha..topik yg sgt menarik nie..
tetiba nk bg komen sikit...
aku lama dh tak tgk Melodi start terpampangnyer citer si amoi tu berpeluk sakan ngan pakwenyer kat blog..
MELODI wajar ditutup, kerana rancangan tersebut banyak yang negatif dari baiknyer...
asyik dok cerita buruk orang, buat orang bergaduh jer..
saudara Zuan tu kalau arif pasal dosa pahala, baik berenti arr jd wartawan hiburan cara gitu...

nainasya berkata...

a'ah! saya betul2 x puas ati ttg vitie maher zain tuh..smpai ati korang wat artis islam cmtuh ek..dia dtg dgn niat yg baik korang snggup terjah dia cmtue x malu ker haa??cisss sejak ari tu aku dh mula benci tgk melodi! apsal artis holiwod dtg cnie korang x terjah cmtu tp layan baik punyer???urmmmm

Prince Caspian berkata...

Muka dah le x brape nak ensem... g lah wat keje yg elok2 ckit... Melodi nak ikut jejak langkah TMZ sebenarnya.. tapi x jadi coz pekerja2 nya taraf jaguh kampung jek...

saad_antimelodi berkata...

zuan jwb la klu ko anak jantan...aq mmg anti melodi..benci gilak!! HARAMKAN!!

melodi_to_hell berkata...

hidup ameno...teruskn pendedahan ttg kebobrokan melodi...u r not alone..we all support u..huhu

Anonymous berkata...

aku suke je maher zain dtg byk kali. Asal nk timbul isu maher zain dtg kali ke-2??
kalo lagu die boleh sedarkn masyarakat, x salah kn die dtg lg?
Kenape la ade sesetengah pihak suke sangka buruk.

mastika=melodi berkata...

kesian orang2 kampung aku. semua kena racun melodi

Sapa2lah berkata...

Moral of da story..MELODI=Rubbish

xsokong sape2 berkata...

"utk menjadi blogger yg hebat adalah sama menjadi penulis atau wartawan mahupun pengamal media yg tidak berat seberat.aku harap belajar lah itu."


kahkahkah..gile lawak ayat ni..sejak bile wartawan tv3 xberat sebelah? kahkahkah

kucing pon gelak la ngat statement ko ni..hahahahaha ni la orang ckp..bercakap xsrupa bikin.. ceh..

FUCK OFF berkata...

why so DOUBLE STANDARD ? artis nasyid Malaysia kena fitnah takda pun korang melenting sampai mcm ni? kenapa bia MZ kena fitnah baru nak sibuk2 kecoh ? weii.. korang ni ebih sudu dari kuah sebenarnya. MZ relax je. korang je OVER !

jack/// berkata...

ape korang sibok? bengong. biarla dia nk watpe pon. bangang. ini sume nature. lu suma kalo hebat,lu suma pi bunuh kafir ah! lu suma ckp mcm taik. dpn pc bleh ah.. Tuhan maha adil. jgn pertikai ape kerja Tuhan. korang ckp2 pon kerja ngn cine gak. seksi? seksi pon korng juling kali nmpak. lurah la,celah bedah lagi korang suka. ckp guna akai ah~ bkn guna lutot. melodi ke,ape ke. itu suma kerja. jgn jdi tin kosong. yg korang aibkan org dlm blog ni? ape bgus sgt? same je! ///

kaki gelak berkata...

to fuck off..bgtau aku cite artis nasyid malaysia kene fitnah...pastu fitnah pasal ape??bole??

kaki gelak berkata...

jack..kalo dh benda x betol xkn nk biar jer??islam suh kite tegah benda yg x betol ke biar kn jer?? ///

Anonymous berkata...

ZUAN NI MEMG BANGANG!!!!NTAH2 KO PON SKE TGK ORG DIMALUKAN...DASAR LAKNAT KO ZUAN!!!

Farhana berkata...

wartawan tue marah sbb en.ameno fitnahkn dia.. bukan dia yg wat coverage yg en.ameno kata jatuhkn maruah en.maher zain. jadi skarang en.ameno plak nak jatuhkn maruh en.zuan. dendam dah terbalas en.ameno.

sepatutnya masukkn pautan melodi fanpage, baru la betol. lani en.ameno dan melodi sama je taraf dia...

karim sungh berkata...

waw waw wi..
saya nk ikut abg zuan jadik reporter leh x?
leh adik kenal dgn artis2 jambu yg best. nyum3

Farhana berkata...

dan kamu semua salahkan en.zuan kerana keje ngan melodi. sapa nak sara adik2 ngan emak dia? kalo nak salahkn org, baek salahkn kerajaan yg memecat ulama yg tegur bila artis/pelakon berpelok kat dlm drama. En.Harun Din bekas ulama yg patut dicontohi tapi tgk apa kerajaan wat kat dia? knp tiada org protes? kerajaan yg lemah. kalo kerajaan kita btl2 islamik, takkan ada melodi. masa raya aidilfitri 20 thn lepas, kat tv penuh ngan ceta arab. skarang nie, tiap2 minit menyanyi. knp tak bangun menentang kerajaan? knp nak salahkn individual yg keja keras utk sara keluarga dia? knp? bukan dia yg nak jatuhkn en.maher zain. melodi yg salah.

en.ameno suka ke tgk apa yg en.ameno dah buat? knp tarut pautan en.zuan? knp tak taruk pautan melodi fan page? en.ameno sama jek ngan melodi! semarakkn kebencian di kalangan umat islam dgn cara melagakn org yg tak bersalah dgn your followers!

shah lagi berkata...

satu benda best pasal ameno aku perhatikan:

1) mengaku tak selalu tgk melodi berulang2 kali dalam postnya
2) tapi tahu details scene wartawan melody kejar mengejar norman dan abby
3) tahu aktiviti2 melodi selama ni, liputan ape yg mereka buat etc. org yg tgk sekali sekala takkan dapt analisis camni kot.

aik? aikkkk???

hahaha. di sini aku nak ckp aku pon kdang2 muak ngan stail melodi.. tapi apa beza stail blog ni ngan melodi? samaaaaaaaaaa jeeeeeeeeeeeeee..

muak lah!

tapi aku sokong satu bnda je pasal mamat zuan ni: ajak ameno tgk dorang buat liputan. mmg stail lu bro. btw mat zuan, ameno ni betina kot, bukan llaki

p/s: mengajak melodi berdakwah serupalah mahu membuat majlis tilawah di dalam disko.

dan tuk mamat2 sempit yg tak tau analisis ayat,saya tak menyatakan betul atau salah perbuatan ni. ayat ni adalah bertujuan supaya kita berfikir dan mengkaji.

shah lagi berkata...

kak farhana.. maafkanlah dia. dia ni orang kampung. bagi dia rakyat malaysia ada dua je: Pro PAS dan Pro UMNO.

Ini kronologi cara ameno dan pengikut2nya berfikir:

Sesiapa menentang pendapat ameno
-> bermakna tidak islamik
-> bermakna juga tidak menyokong PAS
-> bermakna sokong kerajaan UMNO
-> bermakna menghina Islam

boleh apply kat mana2 situasi dalam blog ni.

cth:

tak ada orang yg sayang Islam tapi tak sokong PAS.
tak ada orang yg backup UMNO bukan barua kerajaan.
tak ada orang yang backup melodi yg bukan penyokong Israel.
semua tu nonsense.

kerana itu je dua jenis manusia di malaysia yg dia tau. sama ada pro PAS atau pro UMNO.

sempit kan dunia dia?
kahkahkah.

kaki gelak berkata...

kahkahkahkah..
aku tgk post farhana ngn shah lg tu lg mcm org otak sempit..atau pon belagak pandai..
hehehehehehe..

p/s : nk tau nape aku ckp korg mcm tu??korg tgk blik ayt2 korg..ade mcm syok sendiri x??hehehe..len org ckp..len korg post..x psl2 msuk politik..kahkahkahkah..

curious berkata...

aku dah baca dari mula. ikut apa yg aku faham, zuan dah salah faham. cuba baca balik apa yg ameno tulis kat link atas. dia tak cakap pun zuan buat citer pasal maher zain kan? dia cakap melodi. melodi 2 maksudnya wartawan melodi lah. apa susah sangat yg nak faham? yg zuan perasan ameno tulis pasal dia kenapa? sebab ameno printscreen ke? yg pasal printscreen 2 ameno dah terangkan dlm link kt bawah gambar 2. baca lah biar jelas. xkn nak membaca pn kena di ajar lagi kan? lg1 yg aku perhatikan ameno xde sebut psl politik yg korang msk + cite politik kenapa?

ahli fikir berkata...

Tak perlu la kecoh2. Melodi ada pun sbb ada orang tengok. Cuba la klu takde orang tengok. Kompom tutup kedai. Masalah nye sapa yg tengok? Of coz la mana2 citer pun nak tarik penonton thats why dorang mensensasikan cerita. Klu dah suka, marilah kita berkempen jangan tengok melodi. Didik adik2, kakak2, abang2, pacik2, macik2, sepupu sepapat mahupun posmen anda agar jangan tengok melodi sbb mmg takde pekdah pon. Klu dah takde orang tengok..lama2 kompom la. Tapi masalahnye kat ni malaysia hipokrit ramai..cakap je lebey tapi dorang gak support. Owh negaraku..

curious berkata...

aku sokong dengan cara ameno, klu korang baca dengan btl apa yg dia tulis 2 korang akan faham. aku pn x tgk melodi tp kalau tertengok tahu la sikit2. kadang2 melodi suka buat iklan2 pasal cite artis. so dari situ aku tahu lah walaupun x menyeluruh. x semestinya kena tahu dari tgk melodi, yg kawan aku upload video melodi kt fb pun ramai. masuk fb je pn blh tahu pasal melodi. ingat dunia dah moden xbuka tv x semestinya x tahu apa2

entahla... berkata...

dua2 ada betul, ada salah... en ameno, tlg la jaga skit bahasa awk tu bila buat isu yg ditujukan terus pd individu perseorangan... kita kan saudara seagama... kalau tegur, biarlah beralas2 skit... dan en zuan, saya rasa en zuan pun tahu apa yg tak betulnya dlm melodi... tak perlu terlalu pertahankannya.. kalau betul en zuan buat kerja krn Allah, Alhamdulillah... mungkin wartawan lain yg buat mcm tu... saya pun tak suka tgk melodi... soalan2nya mcm sengaja nak mengapi2kan org lain... kadang kita sendiri rasa tak logik.. baik2 tak de isu, boleh timbul isu.. baik2 suami isteri tak bergaduh boleh bertikam lidah... saya rasa baik melodi tukar strategi... drp duk ulas isu kontroversi, kan lbh baik ulas isu2 yg bagus... r/tangga artis yg bahagia ke... artis yg dah bertaubat ke... barula org tak meluat nak tgk... tp kalau rating jatuh, kena pandai2 la kan...;P

curious berkata...

ameno mengaibkan ke? aku rasa ameno tolong org yg melodi mengaibkan lagi dah ada. melodi dh melampau klu di ajar mcm ni mmg bagus pn korang yg bela melodi mesti sakit otak. mmg aku setuju jgn lah kutuk2 rezeki dia apa ke tp sekarang dia yg cari pasal dulu. ameno tulis lain kan? tp dia salah faham. dia salah faham dia fitnah ameno kenapa? ameno tanya pasal maher zain kt melodi tp dia ingat ameno fitnah dia. korang baca balik kt link yg ameno bagi 2. aku rasa shah dengan farhana x baca kot.

curious berkata...

kenapa nak hina org kampung? apa masalahnya dengan org kampung dan org x kampung? ko pun asal kampung. mak bapak ko pun org kampung. jgn kutuk org kampung2 lebih oi babi pukimak sial lancau lah ko shah

curious berkata...

baca dari mula lah senang cite. aku mula2 pn x faham tp bila baca dr mula baru aku faham.

curious berkata...

kak farhana.. maafkanlah dia. dia ni orang kampung.

shah lancau sebelum ko lupa asal usul kampung ko biar aku terangkan kt ko shah lancau sebelum malaysia ni ada bandar2 semua tempat pun sama mcm kampung faham x lancau?

Farhana berkata...

bukan ke allah firman dia berikan seorang suami yg baik utk wanita yg baik? pemimpin yg baik utk rakyat yg baik? kaki gelak, itu la keje ko. gelak saje. di dunia gelakkan kejatuhan seorang ulama blh la. di akhirat bila Allah tanya apa yg kita buat utk halang kejatuhan ulama, apa nak jawab?

di malaysia, first step kenapa hiburan berleluasa adalah berpunca bila ulama tegur, trus cantas ulama. dipecat dari jawatan dan di-ban dari memberi dakwah. masa tue, Harun Din tegur pasal hiburan. kenapa dlm drama melayu ada aksi berpelukkn antara bukan mahram. dan en.Harun Din disuruh oleh segolongan kaki lawak agar open minded sbb en.Harun Din di mata kaki gelak adalah seorang yg berpikiran sempit.

sejak ketiadaan ulama hebat spt en.Harun Din yg tak takut nak tegur maksiat di depan mata, industri hiburan makin berani. skarang kita tgk kat tv crita melayu, anak2 ckp kasar dgn ibu bapa, blh berpeluk, etc. dan bila melodi fitnahkn en.maher zain, kita trus melenting. sedangkan apa kita buat bila kerajaan jatuhkan seorang ulama? adakah kita melenting? ulama dan artis spt maher zain, dua2 sampaikn dakwah dgn cara berbeza. tapi knp kita sokong dakwah en.maher zain spt skarang sedangkn dakwah yg disampaikn ulama kita tak pandang? malah bila ulama dijatuhkn, ada pihak yg rasa lega tiada org nak menegur secara open apa yg artis kita buat.

gelak lah sepuas hati kaki gelak. sampai bila ko nak gelak? bila nak mati, ko tetap akn cuba mengucap dua kalimah syahadah. sama je kita semua nie hamba Allah, sama taraf. jgn gelak smpai terlupa buat sunat taubat ats segala kesilapan yg kita dah buat. bila pemimpin tak sokong ulama, kita plak sokong pemimpin tue, nasib kita di akhirat kelak sama dgn pemimpin tue.

dan ini bukan soal politik. ini soal agama yg en.ameno katakan, melodi bukan penyebar dakwah. melodi melampau mcm skarang sbb tiada ulama yg berani nak tegur dwg. bila tiada org tegur, kita semakin melampau. itu la yg terjadi pada melodi. setakat en.kaki gelak gelak kat cni, takkn mengubah apa2. naikkan ulama yg berani kerana benar, dia yg akn tegur industri hiburan kita. tapi maseh terlihat apa yg terpampang di dada akhbar bila en.Harun Din tegur industri hiburan, dia dikatan berpikiran sempit dan dipecat..

adakah en.kaki gelak akan pertahankn ulama spt en.Harun Din, Ismail Kamus dll sekiranya mrk menegur industri hiburan di malaysia spt mana en.kaki gelak dan en.ameno pertahankn en.maher zain yg difitnah oleh melodi?

dari Allah segalanya bermula, dan Allah berikan kita satu agama, Islam. pabila kita mengikut syariat Islam, rancangan melodi takkan ada dlm Islam. tapi bila ulama Islam diketepikan, rancangan hiburan, melodi, awards, etc mengambil tmpat ulama. bila mrk melampau, kita marahkn mrk. tapi kita pun salah, sbb suatu masa dahulu kita pilih hiburan dari ulama yg berani menegakkan Islam.

dan, minta tolong en.ameno supaya tukar pautan FB en.zuan kepada fan page melodi. bukan en.zuan yg wat interview tue. bawah ialah link ke fan page melodi.

http://www.facebook.com/group.php?gid=169809178935&v=wall

kaki gelak berkata...

to farhana...

hehehehehe

tu la ko ni..tgk ilmu agama mcm tggi...tp ilmu pemahamam mcm low class jer..dari komen aku pon ko bole anggap aku mcm tu..

hahahahaha

ni sape fitnah saper ni..kekeke

aku suke gelak tu aku punyer pasal..

huhuhuhuhu

kan bgos kalo ko tggi ilmu agama,ilmu duniawi sebagai pengetahuan dan paling penting...g BELAJAR BALIK SUBJEK BM SEKOLAH RENDAH 'PEMAHAMAM'...hehehehe

kesian aku tgk ko...

p/s : kalo ko ade bukti aku ni MACAM yg ko ckp kn tu..sile2 la tunjuk yer...dlm nk tegur org len kali gune akal..hehehe

kaki gelak berkata...

1 lg...aku msti la pertahan kn ulama..aku xde la baik mane..tp aku x lyn pon hiburan2 kt malaysia atau kt dunia ni..hehehe

farhana..bace le komen2 aku yg lepas..jgn le sesuke ati ko jer nk kate aku gelak kn ulama...kaki gelak x semesti nye gelak kn sume nyer..len kali jgn nk BUDGET BAIK SANGAT..bole...hehehe

~unknown~ berkata...

haha...btul2.sy rse farhana terover plak nk comen2 cmtuh.sl melodi intrvew MZ je kesnye..da jd politik plak.npe cm nk back up en.zuan je ni???jeng3...=P

shah lagi berkata...

hahaha ada orang butthurt. yela.. dulu nenek moyang aku tinggal gua. tinggal gua lagi up tau dari tinggal kg. at least tak merapu2 tak tentu hala. kahkahkah.

wei wei wei aku backup orang kg kot.. suruh maafkan orang kg. ape yg salah di situ? lu lebih la mat tau la tinggal metropolitan.. bagi can la orang kg buat salah. ko sape tak nak kasik aku suggest suruh maafkan dia???

hahahahahah adoi la hiburan2. ni lagi best dari tgk melodi!

aaadoih penat gelak. back to topic. er kurioooss ko ni mmg stail baca komen dulu baru baca artikel ke? nape awal2 komen ko, ko tak sedar yg mamat zuan yg komen tu ialah wartawan yg minah ameno ni buat screen capture? pastu baru realize.. cantekkkk habbit ko. wakaka.

alihassan berkata...

kalau Zuan tu kerja bwh org pun, xkan le die xblh nak elak kemungkaran. klu die rse bnd yg die kne srh buat tu xbtul, byk je keje len yg lg baek.

Farhana berkata...

ntah la...biar la dunia skarang mmg mcm nie.

pada en.zuan, aku tahu apa yg ko wat utk jaga famly ko. tapi mungkin ko bleh try hidupkan famly biz blk? aku back up ko sbb aku faham keadaan famly ko sejak dari masa skolah dulu. tapi aku mmg tak brapa sokong ko keje ngan melodi. tapi mungkin rezeki ko dah Allah tetapkan kat ctu.

kpd kaki gelak, komen awak yg lead saya ckp mcm tue. kalo komen awk baek, org akn layan awk dgn baek. sbb awk pun takda bukti sy mcm mana kan? kalo awk ada bukti, awk blh ckp. tapi mcm sy jugak, awk pun tiada bukti kan? mungkin awk pun kena blk ke skolah juga?

dan im not talking bout politik tapi kenapa industri hiburan kita jadi mcm skarang, dah tak terkawal. mungkin en.ameno berminat nak wat blog knp industri muzik makin pesat berkembang dan ank2 kita ramai yg mula berminat nak jadi famous? adakah salah pemimpin? atau salah kita rakyat atau salah ulama yg dah berbuih mulut menegur?

semuga kita semua dapat petunjuk dari Allah sebelum terlambat. saya minta maaf terkasar bahasa, menyinggung sesiapa.

kaki gelak berkata...

farhana..
eh..aku pulak yg kene..ko yg kate aku gelak kn ulama x psl2..ape la ko ni....huhuhu

komen saye yg mane lead ko ckp mcm tu??
ko phm ke x ape yg aku komen??
kalo x phm..sebab tu aku suh ko g blaja blik..
kalo ko komen aku bende yg aku slh..
cmfirm aku terime secare baik..huhuhu

sudah2 la yer..

p/s : aku minta maaf la yer kalo ko terase..peace..

Tanpa Namaous berkata...

To Zuan Melodi: Aku tak sokong dan tak suka Melodi yang mengarut dan ngtah ape2 tu. Tapi, aku rase ko ni drp kalangan org yg bagus, dan bukan seorang yg pengecut. Moga ko dijauhi drp perkara-perkara yang tidak elok. Amin.

To Ameno World: Keep it up!

nazim berkata...

ameno da silap pilih orang..haha..
xpe..rating blog ni naik pun sbb Zuan..
aku x follow melodi tiap2 minggu.. tapi kalo ada depan tv aku tgk jer.. kdg2 content pun bagus jugak..daripada content rancangan realiti..

cuma serius wei..ameno kena ikut si zuan kalo na tau sgt kerja sebenar melodi..

kalo ameno xna.. aku na..huhu..tp apakan daya..blog aku tak kontroversi camni..huhu

scharulez ryzal berkata...

melodi :: rancangan murah ja...mencaPub jer lebih...xpayah nak amik tau sangat la...layan berita lagi baguih...tue pasai isu harga barang naik, south-north korea, palestin lagi etc lagi baguih...

kesimpulan :: aku sokong ameno..hehe :)

jembalang.. berkata...

apela gadoh"..
kerana nila setitik rosak susu sebaldi..
bagi akulah pandangan aku melodi ni bagus tp ada yang tak bagusnye..
Banyak tak baik dari yang baik...
Tak baik gossip" ni,mengaibkan orang,kan tu semua dosa..
takkan la rumah tangga orang pun nak terjah..
Itu privasi tuh,lantak la peminat nak tau ke tak..
Kalau peminat nak tau suruh peminat tu terjah sendiri..
Malu gile beb..Tak baik buka aib orang..

Apepun tak kene batang hidung kita sendiri kita taktau..
Bila dah terkena nnt baru la kita tahu..
Rambut sama hitam hati lain"..

Apa pun Kurangkan Dosa Tingkat Pahala,Tepuk dada Tanya Iman..

O_O berkata...

melodi :: rancangan murah ja...mencaPub jer lebih...say no to melodi!!!

vida berkata...

to zuan : org kata nak seribu daya tanak seribu dalih...aku tak suruh ko ngan team melodi ko tukar konsep melodi, bukan suh ko berceramah dlm melodi tu pun..
macam ayat aku kat atas tu pun simple jer utk ko pahami..yang penting kita ada rasa tanggungjawab nak buat keje amar makruf nahi mungkar dan keje ni bukan tanggungjawab para ulamak jer ni tanggung jawab kita bersama
memandangkan ko ngan team melodi antara org yg paling dekat dengan artis dan ayat2 korang ni boleh tahan power dan ramai artis yg respek ngan korang...kenapa tak guna kesempatan yg ada ni utk buat sedikit keje2 dakwah ni...bukan nak suruh ko jd ustaz pun buat ikut kemampuan ler
kalo korang mampu selitkan sedikit unsur2 dakwah utk bg kesedaran kat para artis dan penonton itu dah cukup memadai dan andai ini jd realiti aku ler org pertama yg akan menunggu siaran melodi ni...peace

Ape Pun Bleh berkata...

utk ape kite sume b'tikam lidah demi utk menegakkan pendapat msing2,kite seharusnye membntu utk mncari sesuatu yg lbh berfaedah utk menaikkan sesuatu yg kite bace bkn utk menyalahkan d antare 1 ngan yg lain ini bkn cara kite,dah nmpk kite kat c ni mmpnyi pndpt yg b'beza so kite sesamela 1 kan pndpt tu n kite kan dpt 1 jwp yg same. x gitu

kaki gelak berkata...

kahkahkahkahkah..

ameno ckp nape melodi nk aib kn MZ...

tut tut..jd la cmni...

sudah2 ler...

dh memg salah melodi g aib kn MZ sape suruh..

tu jer...abis citer..x pyh nk cbr sane cbr sini..

tutup citer..ok??

p/s : zuan...udah2 la yer..hehe..ameno pon..udah2 la yer..jgn nti ko g wat post bru pasal zuan dah ler..kalo pasal nk ban melodi xpe..aku suke..sebab melodi sokong artis2..dlm bnyk2 artis phm2 la perangai mcm maner..tp tu jgk yg budak2 sekarandg suke..back to basic..rujuk la AL-QURAN..YG HARAM TETAP HARAM..potong rumput kt kilang arak pon HARAM..so..gune otak n pkir2 kn le..

shah lagi berkata...

walau pun aku tak bape suka cara wartawan melodi approach orang.. tapi congratz to bro zuan.. sebab berani 'turun padang' dan berdebat sendiri. lantaklah menegakkan benang yg basah ke apa janji ko ada guts utk defend diri sendiri walaupun ko ni dikenali di dunia nyata sebagai wartawan. takdelah berlindung di sebalik nama yg samar2 di dalam blog2 (mcm aku dan lain2).

salute!

Zuan Melodi TV3 berkata...

salam to vida:-
aku paham apa yg hg coretkan..tapi kalau dah tau kenapa tanya lagi kenapa aku tak jwb soalan ameno yg no.1?bila aku dah jwb hg ckp aku tak perlu berdakwah dan tak perlu jadi ustaz?mana satu ni?Perjuangan aku tak perllu ditunjukkan krn aku tak mengharap balasan di dunia sebalik balasan di akhirat oleh ALLAH SWT

tak perlu nak mencanangkan AMAL MAKRUF NAHI MUNGKAR kerana hg sendiri tak praktikkan dlm kehidupan hg...TEPUK DADA TANYA SELERA,CONFIRM HG PUN TAK PRAKTIKKAN...

tapi apa2 pun aku AKAN CUBA dan AKAN AMBIL PENDAPAT hg tu..bagus & tahniah sbb bg ayat "TAKKAN NAK TGGU ALLAH CABUT NYAWA BARU NAK BERUBAH"...nnti aku sebut nama hg skit la no..tapi confirm nama VIDA ni nama utk coverline kan bukan nama betul kan

jadi komen hg pd aku berakhir di sini la no...hg dah memahami dan aku pun dah clearkan..jadi neutral lah

TQ
SALAM

vida berkata...

alahai zuan aku ingan ko ni pandai sgt rupenya ada masalah pemahaman jugak ek....
ko konpius ngan ayat ni ker "bukan nak suruh ko jd ustaz pun buat ikut kemampuan ler"

mmg aku tak suruh ko jd ustaz tp tak jd ustaz tak bermakna kita tak boleh berdakwah dan jelas ayat aku kat atas tu keje amar makruf nahi mungkar ni bukan kerja ustaz dan para ulamak SAHAJA...ini kerja dan tanggungjawab kita semua...susah sgt ker ko nak paham
dan sesedap mulut jer ko kata aku tak praktikkan amar makruf nahi mungkar ni ek mana ko tau??? kalo aku tak praktikkan aku takkan buang masa ler menaip kat sini..tp xpe biarler ko nak ckp apa yg penting 'it's between me and Allah' ( memetik kata2 maher zein):)
utk pengetahuan ko kalo ko tak tau ler...kalo tau bagus ler konsep amar makrur nahi mungkar ni ada 3 perkara penting yg kita perlu tau 1.tegur ngan tangan (kuasa) 2.dengan lisan 3. hati (selemah2 iman) dan ni aku selalu praktikkan dlm ruang lingkup kehidupan aku...aku dan buat pada sedara mara aku dan kawan2 aku ikut kemampuan aku..dan pada aku ko pun mampu buat kalo ko nak ler
dan akhir kata aku tak suruh pun ko menunjuk2 nak buat amal tu tp kadang2 utk beri kesedaran pada org lain kita perlu ZAHIR kan apa yg kita buat....peace

Zuan Melodi TV3 berkata...

vida:baiklah vida..satu teguran yg aku dpt menerima nya..TQ

mat sempit berkata...

Yela Vida. nnti kita sama2 propose rancangan TV3 dopopat dakwah je ye. ada rancangan2 lain yg bersifat hedonistik je, kita sebat wartawan dengan rotan.

*giggles*

vida berkata...

islam is the way of life...kalau kita paham maksud ayat ni..takkan timbul ayat bahawa hiburan tak boleh disatukan dengan dakwah....peace

jembalang.. berkata...

Kalau nak tunggu ulamak tegur baru nak brgerak susah la..
Semua itu datang dari diri sendiri..
Maksudnye takde ulamak kita boleh terhuyung hayang??..
Apa guna Al-quran dan sunnah yg ditinggalkan oleh Nabi Muhammad s.a.w..
Melodi sebagai medium yang rating tinggi tu boleh digunakan sbg salah satu medium dakwah..
Dengan menegur artis sedikit sebanyak menimbulkan kesedaran kepada orang ramai..
Yela kan sekarang ni banyak berIdolakan artis..

apepun tepuk dada tanya iman..

Anonymous berkata...

sabar2..jgn bergaduh sesama sndr ye. baik ameno maupun zuan sy tdk menyebelahi mana2 pihak cumanya hrp anda jgn terikut emosi sgt, sy kdg tgk jgk melodi tp mmg sy x brapa minat sgt ngan apa yg dipaparkn especially klo melibatkn maruah @ umah tngga artis tp x dinafikn melodi jga sedikit sbanyk mmberi berita @ latest news sal ssuatu isu yg tmbul trutamanya lam indstri hbrn tnh air..tp klo ssuatu yg kta x suka maybe kta bley ambil langkah utk x tgk atau klo nk menegur biarlah dgn cara yg penuh berhikmah dn tdk mnggunakn emosi semata.kta hnya mnsia biasa yg penuh dgn kekurangan dn kelemahan,emosi hnya akn mencetuskn bibit pergaduhan dn permusuhan dn itu tdk dibenarkn dlm Islam, satu prkara yg kta trlepas pandang,mmg dajjal mmpunyai pelbagai agenda utk menyesatkn ank adam ttp jgn kta lupa agendanya yg paling utama adalah utk memecah belahkn antra sesama umat Islam itu sndr,pabila hal itu brlaku maka lbey mdhlah bg kroni2 dajjal utk melaksanakn konspirasi mrka.dn utk isu artis brpakaian seksi,sy rasa insan biasa di luar sana jga apa kurangnya ttp artis lbey dikenali krna mrka slalu muncul di kaca tv..tdk brmkna sy menyokong tindakan mrka ttp sbnrnya utk ssorg itu berubah hanyalah dgn izin Allah,kta hnya mampu menasihati dn mndoakn mrka ttp hidayah itu dtgnya drp Allah.mngkin stlh suatu masa mrka akn berubah,catriona ross umpamanya skrg sudah bertudung dn artis2 lain jga bnyk yg sdh berubah..tdk ada insan suci yg tidak mempunyai masa lampau dan tidak ada insan yg berdosa yang tidak mempunyai masa depan.dakwah tdk smstinya berjaya pd masa itu juga, para anbiya' pada zaman dahulu jga mngambil masa yg lama utk menyampaikan ajaran Islam yg kta anuti pd hari ini.sama2 la kta muhasabah diri dn perbaiki dr sndri,rasanya x perlu mnggunakn kata2 yg kasar atau menyakitkn hati org walau utk menegur dn ekspresikn ketidakpuasan hati..mengetahui perkara yg betul tidak memadai dan bermakna jika tidak melakukan perkara yg betul maaf andai ada yg terasa ngan kata2 sy ni sy x brmksd nk mmberi ceramah tp sekadar renungan brsama..sy jga mnsia biasa yg penuh dgn cacat celanya..kesempurnaan itu hanyalah milik Allah S.W.T Yang Maha Sempurna..

Ameno World berkata...

Kepada semua pembaca : jgn pertikaian rupa manusia, kerana rupa mereka diciptakan oleh Allah swt. harap maklum ya.

Dan kalau blh jgn citer pasal keluarga zuan kat sini ke apa, soal rezeki dia, biarlah dia putuskan sendiri, dia lebih tahu dan alert kerja apa yg serasi dengan dia.

zuan : maaf, aku lebih suka jujur. dan secara jujurnya aku mmg taknak ikut ko ke mana2 pun ketika neh, tapi kalau akan datang insya-Allah teringin juga nak tahu macam mana.

kalau tak keberatan aku harap ko blh terjah artis yg sedang buat maksiat [tangkap basah, minum arak].

aku tak memalukan ko kat sini zuan, ko jgn salah sangka, ko dan aku neh saudara, aku sayang ko. aku sayang semua saudara seislam aku. aku tak faham kat mana 1 ayat aku, yg blh memalukan ko disini? kalau ada ya, bagitau supaya aku ubah, tp kalau printscreen tersebut ko anggap ianya memalukan aku rasa tak patut sebab apa, kalau ko klik link yg aku beri pada posting sebelum nya ko akan faham. baca betul2 apa yg aku coretkan. apa pun aku tak hina kerja ko, kalau ada yg hina maafkanlah mereka.

kadangkala manusia neh aneh. kita dah terangkan berkali2 pun mereka masih tak faham, ibarat cikgu yg mengajar anak murid bertahun2 tapi last2 anak murid tak pass periksa, langkah terakhir yg cikgu tue blh buat samada salahkan diri sendiri or salahkan anak murid, samada cara pembelajaran dia [murid] tak betul ataupun teknik mengajar cikgu tue bermasalah so kat sini aku lebih suka mengatakan apa yg aku cakap ko tak nampak mungkin bahasa aku yg membuatkan ko tak faham, aku minta maaf zuan sebab ko taknampak apa yg aku nak explainkan neh mmg kesalahan aku.

Ameno World berkata...

lupa aku nak note satu perkara : Aku tak copy paste ya encik zuan. heh.

aku tak pertikaikan iman dan amal ko juga.

sejuk sket ahti aku ble zuan sayang Tuan Guru Nik Aziz.

P/s : enh pandai nya ko tahu yg aku gila glamer. hahahahah

tukang sampuk berkata...

saja nak menyemak kat sini. aku tgk zuan dan ameno steady je jawab tp apsal ada yg over2 komen mcm shah 2? org citer pasal melodi ko komen pasal politik jgn lah babitkan isu yg xde kaitan. bodoh btl

Ameno World berkata...

Tolong tulis Allah swt ya, besarkan huruf tue. tq

!S!WCRTESTINPUT000000!E! berkata...

!S!WCRTESTTEXTAREA000003!E!

atas_pagar berkata...

zuan melodi : aku nk minta tlng 1 perkara kt ko tolong sampaikan kt unit melodi,blh x klu melodi jgn gangu rumahtangga artis lagi? aku baru pertama x masuk sini sebelum ni selalu layan blog obifiend tp x sangka plak blog aw pun panas dengan isu2 troll. terbaek rr ==))) tp aku nak bgtau aku pernah bercinta dengan adik kepada salah seorang artis yg bercerai 2 tahun lepas dari apa yg ex awek aku cakap wartawan2 suka membesarkan cerita. dia x de sebut melodi tp melodi pernah paparkan kisah dia. mcm budak2 klu tgk selalu fikir apa? malu nak pergi sekolah lagi. zuan ko x duduk kat tempat artis. klu ya pun ko x suka artis cuba ko fikir perasan anak2 artis 2. x payah la hijack rumahtangga org. jaga rumahtangga sendiri sudah.

Aimi berkata...

shah ko ni apsal kecoh sangat?? klu nak politik main jauh2 lah.

dajal mata 1 berkata...

wakakkakakah kelakar komen2 kat sini tp tak pepasal shah yg kena terjah. ko pun satu hal lah shah org cerita pasal lain ko buka topic lain memang lah kena maki balik. to vida, ameno dan zuan korang semua mmg matang dalam berhujah. senang cakap tiada pengkalah semua pemenang. wakakakaka

tak faham berkata...

sorry aku lambat pickup apa yg ameno fitnah zuan farhana? aku dah baca kedua2 cerita tp masih x nampak apa yg ameno fitnah zuan??? aku tgk melodi last week mmg aku tak puas hati cara melodi interview MZ seolah2 mcm nak mempertikaikan jawapan2 maher zain.

pro-kebaikan=) berkata...

skong dgn TAK FAHAM.
siaran intrvew MZ mstuh da mmbuatkn tnggapan negtif kt dia sbg pndakwah.wlupon dgn menyanyi.rmai pminat die kt mlysia ni.xpatut diintervew dgn cre yg xbradab.
ksimpulnnye...byk la yg prlu diprbaiki lg dlm melodi nih.trutamanya bab rumh tangge artis.spatutnye bg dorg ruang n privasi ntuk dorg slesaikn mslh dorg sndiri.ni x melodi nk heboh2..x ke malu.xkne kt mke sndiri mmg xrse ppe..

khusyaliey berkata...

pendapat lukas bernas sekali...jangan terlalu bangga diri mengaku diri bekerja demi Islam apatah lagi mengisytihar diri bekerja kerana Allah..walaupun melodi berusaha memberitahu 'jasa-jasa' mereka mempromosikan artis-artis nasyid, seperti kata ameno, itukah ukuran melodi islamik?..mungkin ada yang baik daripada melodi..tapi hakikat jelas dan nyata, yang buruk itu terlalu banyak..buruk yang tidak terkata banyaknya..jangan berselindung dengan kata-kata kononnya menegakkan Islam..jangan terlalu berani berkata begitu sedangkan realitinya jauh menyimpang..tidak takutkah dengan balasan Allah di akhirat nanti? jangan kerana ego, kebenaran kamu butakan..

khusyaliey berkata...

pendapat vida dan jembalang bernas sekali..

Zuan Melodi Tv3 berkata...

Salam pd ameno dan mereka yg membaca komen ini...
Alhamdulillah ameno memahami situasi ini dan aku pun paham apa yg cuna anda semua coretkan di sini.

Disini kita bertukar pendpt,mmg nya pd permulaan masing2 tdk faham akan apa yg ingin di sampaikan,nampaknya setelah bertukar2 pendpt ianya membuahkan idea dan pendpt baru yg mungkin sy dan ameno boleh gunakn di ms hdpn.

Aku hormat keputusan ameno utk memilih tdk turun,tak apa lah,ada masa yg sesuai bgtau aje lah..mana tahu itu akan buahkan apa2 yg bagus di ms hdpn...

Tak sangka ameno sygkn aku sbgai saudara seislam,dan terima kasih atas prkara tersebut.

Mengenai cadangan ameno utk buat liputan artis yg membuat maksiat tgkp basah dan minum arak itu sedang dlm proses perbincangan dgn Jab Agama Islam Selangor lg,klau ok,nnti nya di Melodi nnti.

bagi anda yg mana dah beri komen,TQ dan yg mana yg boleh sy ambil,akan sy gunakannya dgn sebaik mungkin,teguran2 yg membina dan pandangan2 yg bernas akan sy bawa jdkan bekalan utk dugaan dan cabaran yg mendtg.

Sekali lg terima kasih krn memberikan ruang utk sy memberikan kenyataan.

Sebelum sy menutup kata bicara,sy ingin bertanya kn pd ameno sendiri,adakah anda juga anggap perkara ini selesai?

Zuan Melodi Tv3 berkata...

Ada penambahan..utk makluman semua,maher zain tidak mengganggap diri nya sebagai pendakwah dan dia tidak melabelkan muzik yg di bw nya sebagai nasyid..kata2 ini sy dpt ketika sy menemubual maher zain pd showcase nya yg pertama di mbsa utk save the soul anjuran raudhatus sakinah...namun dia berusaha menyatukan umat Islam melalui muziknya.

Maher zain melabelkan muziknya sbgai western & eastern music with love to Allah kind of music...

pada yg komen2 di atas ni,sudah2 lah,sy dan ameno sndiri semkin mencapai penghujung apa yg kami bincangkan,jadi jgn lah anda pula menjadi dalang jikalau kami memilih kata damai dan sygkan saudara islam kami...

Terima kasih & Salam....

vida berkata...

salam zuan: terima kasih kerana boleh menerima pendapat org lain kami sangat2 hargai..maaf kalau sy masih menyambung bicara walaupun anda angggap perkara ni dah selesai tp tak salah kalau kita beri pendapat kan....

sebenarnya ulama,pendakwah dan org2 yg seangkatan dengan mereke tak pernah mengangkat diri mereke sendiri sebagai ulama atau pendakwah...tp kita tahu siapa sebenarnya para2 pendakwah, ulama mahupun ustaz2 yg byk berjasa utk menegakkan agama Allah....

Anonymous berkata...

Alhamdulillah..mcm ni la yg seeloknya..sume org ada pndpt msg2 tp biarlah disalurkn dn dsampaikn dgn cara yg baik spy tiada yg salah phm.brtukar tkr pndngan itu bagus dn digalakkn dlm Islam dn jika kena pd cara dn tmpatnya Insyaallah ia akn mmbuahkn hasil yg baik..sekian.majulah tv3 utk kesejahteraan rkyt,peace no war.

Anonymous berkata...

wartawan melodi pondan homoseksual......

No Name berkata...

Alhamdulillah,

Lega aku tengok Ameno & Zuan dah berbaik.
Bak kata lirik lagu Maher Zain sendiri

"Now we share the same bright sun,
The same round moon
Why don’t we share the same love
Tell me why not
Life is shorter than most have thought"

tak payah la gado2 lagi,erk

Alhamdulillah gak la apa yg Maher Zain nak juangkan,( bak kata Zuan )dia berusaha menyatukan umat Islam melalui musicnya.bagi aku,usaha dia dah berhasil.

Cuma harap korang suma amik amik iktibar dan hayati lirik lagu dia.

Salam

Allah's slave berkata...

hmmm...layan gak ngan komen2 kat atas...tahniah to zuan n en ameno coz ok je wlu aku tgk org lain yg lebih2 kat sini...

sejuk gak dgr zuan ckp yg team melodi nk discuss ngan jab agama time wat operasi...(sejuk dr segi ape...tak nampak lg...coz aku taknak psni org buat isu "team melodi buka aib org sbb g terjah artis kantoi bersosial....")


anyway...tahniah to zuan sbb mmg berani...berani turun blog n jwb komen2 kat sini...(klu berani terjah artis tu aku tak berapa nk ucap tahniah dah...haha....)

to ameno...semoga pendedahan dan sindiran anda dlm blog ini akan buat mentaliti melayu n malaysian akan keluar dari ruang lingkup...

p/s : tp aku tak setuju guna nama tok guru Nik Aziz dlm artikel ank ehem2 kantoi bersosial...

kimi berkata...

ada sesetengah artikel dlm blog ini berunsurkan sindiran. minda orang2 melayu kebanyakannya masih tidak dapat menerima penulisan berbentuk 'sarcasme',cuba fahami maksudnya dulu sebelum membuat rumusan

Anonymous berkata...

perbincangan yg sia2....sia2 je aku baca komen2...aku ingat isu ape daa....cis dan sungguh cis...

zackir berkata...

apa2pon melodi sm ja ngan galaksi, idola kecil, akademi fantasia n byk lg program2 hiburan lain yg melalaikn

zzzzz berkata...

kpd admin blog...wat la like button utk sume komen nih...br best

hikhikhik

yumi berkata...

admin... buatlah sesuatu... cuba ikut en.zuan buat keje... jgn dok diam n taip jerk....

yumi berkata...

saper carut dia dosa.... hhehehehe

s-rank berkata...

quote from post Zuan The Reporter Melodi

"utk menjadi blogger yg hebat adalah sama menjadi penulis atau wartawan mahupun pengamal media yg tidak berat seberat."

tidak berat seberat? FU for typo

meh aku clarify kat sini
kat negara ni TAKDE MEDIA MAINSTREAM yang adil dan saksama ok.lebey2 lagi company ko tu.jgn nak cakap pasal etika kewartawanan kat sume orang sedangkan ko pun senget.so FU in advance

thats all.tenkiu

iAgree berkata...

Salam semua,

Kepada Zuan Melodi, saya bangga dengan anda yang terus pertahankan tanggunjawab anda. Sememangnya tugas sebagai seorang wartawan bukan kerja yang mudah dan mustahil untuk anda memuaskan hati semua orang di muka bumi Malaysia ini. Melodi adalah medium untuk artis kemukakan kebenaran jika ade kontrovesi dan untuk wartawan sendiri merungkai kisah artis2 ini untuk tatapan penonton dan untuk penonton menggunakan otak mereka sendiri ape betul atau tidak kisah tersebut. Saya bukan pengikut setia, tapi memang ade tgk melodi. Teruskan Usaha anda dan bekalkan intipati berkualiti dan terbaik.

Kepada Pemilik Blog, Bagus perjuangkan agama kita, tapi biarlah dengan caranye yob. Ape pun yang ko tulis dlm ni wajib ada asasnya. Ikut hati mati, Ikut rasa binasa. Renungkan. Jangan baca sekali jalan.

cendera_wasih berkata...

MENYEBARKAN SESUATU BERITA YG TIDAK BENAR ITU ADALAH FITNAH!
MENYIARKAN 1 BERITA PALSU / FITNAH ITU, APABILA IA DI BACA OLEH ORG RAMAI, DOSA SEMAKIN LAJU BERTAMBAH. SO, SEBELUM TANGAN LAJU MENAIP KATA2 SELIDIKI DAN FIKIRKAN KESAHIHAN DAN KESANNYA PADA DUNIA DAN AKHIRAT. MENCARI REZEKI YG HALAL BUKAN DR MENYEBARKAN FITNAH. SEBAIK2NYA TULISLAH / SIARKAN BERITA2 / PERKARA2 YG BERUNSURKAN KESEDARAN KEPADA MASALAH UMAT ISLAM DAN MASYARAKAT KT YG SEMAKIN PARAH HARI INI

Farhan berkata...

MELODI PATUT DI HENTIKAN PENYIARANNYA KERANA TERLALU BANYAK MEMUTAR BELIT DAN MEMBUAT 0RANG RAMAI SALAH TAFSIR TERHADAP ORANG LAIN...
DIA CAKAP DIA DAH BANYAK KALI MENEGUR DAN AKAN TERUS MENEGUR ARTIS2 YG MEMBUKA AURAT, TETAPI SEBALIKNYA YG BERLAKU....
CUBA LIHAT WARTAWAB2 MELODI, MEREKA SEMUA DENGAN BANGGANYA MENAYANGKAN AURAT MEREKA KEPADA ORANG RAMAI...INIKAN PULA NAK MENASIHATI DAN MENEGUR ORG LAIN...MEMANG SAH DAN CONFIRM TAK AKAN MENJADI...

iAgree berkata...

Berita belum disebarkan, cuma program melodi ini mencari intipati dan kesahihan berita tersebut. Jika anda tidak mahu terdedah pada perkara-perkara yang so called 'dosa' ini, surat khabar mane pun tidak boleh dibaca. Kebanyakkan medium informasi sekarang, mesti ade gosip atau berita yang masih belum sahih. Ramai juga orang yang baca. Berkata-kata tentang seseorang pun boleh dianggap dosa bukan. Ini bukan tempatnya untuk bercerita tentang dosa. Oleh itu, SEBELUM TANGAN LAJU MENAIP KATA2, sila renungkan keadaan sekitar.

noth berkata...

la takkn da stop gadoh kot??
kamon la tukang2 gadoh skalian...
gadoh la lagi,tu kan budaya kita.
btengka pasal bnde kcik.
pastu bperang dan mncarot tak igt alam akhirat..
haha..
sbb melodi n maher zaen,habeh umat islam malaysia nak btengkar.
haiya....orang bukan islam tgok,dok tgelak2 je ...

Web log berkata...

Weblog This is a unbelievably excellent internet page

ila berkata...

to zuan.....ok jerr melody nie bg saya..memang dia bercorak hiburan so tak kan nak campur2 plak...kalau nak kate tengok melody tak baik merosakkan aqidah ke ape..hmmm rasenyerr tu semua dr hati kita sendiri...tv banyak siaran boleh pilih mane2 siaran...

bg pihak umno world plak..blog awk pun ok...tp bila terlalu bnyk pujian dan sokongan org ramai kadang2 boleh buat kita riyak dgn diri sendiri..so beware ok...sebab mulut badn binasa dan kerana ketajaman lidah kita juga ,boleh menjadi pembunuh iman ..syaitan sering membuat kita salah faham....so berdakwah lah dgn sebaik2 dakwah dan seindah bahasa.paling penting ikhlas dlm diri...gud luck!

girl squirt berkata...

http://willie93clevelan.hpage.com/how_to_make_her_squirt-with_ease_2174_15522469.html Thanks for that awesome posting. It saved MUCH time :-)

ape2 ler berkata...

xpat dinafikan... kerja dorg ade 'ade tempias' dlm cara hidup mencari nafkah hidup Islam... kite dh besar fikir la sendiri ade jalan yg senang tp berliku dihujung 'akhir'nyer... n ade jalan yg sgt sukar tetapi bersenang di 'akhir'nyer... aku,korg sume taw hidup xsesenang ape yg kite ckpkn.. dgn mudah kite menyangkal org tetapi kite juga kenkadang xmencapai apa yg kite ckpkn... niat la nk berubah ke-arah Nya... insya'allah ade jalan wlupon perit tetapi insya'allah senang akhirnyer di dunia n akhirat

buy_cialis berkata...

Hello!
buy cialis , cheap diflucan , cheap lasix , cheap viagra , generic cialis ,

low berkata...

Hello!
cialis low prices , cialis , clomid , kamagra , generic cialis ,

daidai hua berkata...

This is second incident that I am scanning anything about modifying websites with the system. It seems that you are an super expert blogger. Your post is an excellent example of why I continue coming back to study your good quality content that is forever updated.

viagra_online berkata...

Hello!
viagra online , viagra , viagra , order cialis online , cialis online ,

xenical berkata...

Hello!
xenical , nexium side effects , buy viagra , cialis , viagra price ,

generic_cialis berkata...

Hello!
generic cialis , cheap synthroid , brand cialis , order cialis , order viagra online ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , levaquin , cialis , viagra , cheap viagra ,

order_cialis berkata...

Hello!
order cialis , celebrex , generic cialis , nexium , xenical pills ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , synthroid , viagra , viagra price , order cialis online ,

side berkata...

Hello!
levaquin side effects , generic cialis , generic cialis , generic cialis , cialis lowest prices ,

cialis berkata...

Hello!
cialis , buy cialis , viagra , cheap levaquin , cheap viagra ,

cialis berkata...

Hello!
cialis , brand cialis , viagra , viagra , cheap levaquin ,

generic_cialis berkata...

Hello!
generic cialis , cialis lowest prices , cialis , buy viagra , cheap plavix ,

celebrex berkata...

Hello!
celebrex , viagra pills , order cialis , cialis , order viagra ,

generic_cialis berkata...

Hello!
generic cialis , cheap proscar , cialis , order cialis online , order cialis ,

nexium berkata...

Hello!
nexium , viagra , buy viagra , viagra pills , viagra ,

viagra_pills berkata...

Hello!
viagra pills , cialis , order viagra online , buy cialis , cialis online ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , viagra , diflucan , cialis , viagra ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , cheap diflucan , viagra side effects , viagra , buy viagra ,

diflucan berkata...

Hello!
diflucan , cheap viagra , order cialis online , cheap proscar , viagra ,

cheap_viagra berkata...

Hello!
cheap viagra , cheap cialis , cheap cialis , viagra , cheap proscar ,

cheap_plavix berkata...

Hello!
cheap plavix , cialis online , cialis , cheap diflucan , cialis ,

cialis berkata...

Hello!
cialis , viagra , cialis online , buy viagra , cialis ,

buy_viagra berkata...

Hello!
buy viagra , proscar , order cialis online , viagra , diflucan ,

cialis berkata...

Hello!
cialis , proscar , generic cialis , viagra side effects , viagra ,

purchase_viagra berkata...

Hello!
purchase viagra , cytotec , viagra , viagra online , cialis low prices ,

cialis berkata...

Hello!
cialis , viagra , cialis , viagra , viagra ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , viagra , cialis , viagra online , cialis ,

cheap_cytotec berkata...

Hello!
cheap cytotec , viagra side effects , order viagra online , buy viagra , cialis ,

cheap_viagra berkata...

Hello!
cheap viagra , viagra , generic cialis , order viagra online , generic cialis ,

cytotec_pills berkata...

Hello!
cytotec pills , cialis side effects , viagra , cheap cialis , viagra side effects ,

cheap_viagra berkata...

Hello!
cheap viagra , cialis low prices , cheap cialis , viagra , order viagra ,

viagra_pills berkata...

Hello!
viagra pills , order cialis online , buy cialis , viagra , viagra side effects ,

proscar berkata...

Hello!
proscar , order cialis , cheap viagra , cialis side effects , plavix ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , plavix , viagra side effects , cialis , cialis lowest prices ,

cialis berkata...

Hello!
cialis , cheap cytotec , viagra , viagra , cheap viagra ,

cialis berkata...

Hello!
cialis , viagra , cialis , generic cialis , diflucan ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , cialis , cheap cialis , cheap diflucan , cialis ,

side berkata...

Hello!
viagra side effects , cheap diflucan , cialis , cialis online , cheap viagra ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , cialis , viagra , buy viagra , viagra ,

buy_cialis berkata...

Hello!
buy cialis , buy viagra , viagra , cialis , order viagra online ,

generic_viagra berkata...

Hello!
generic viagra , viagra side effects , viagra , generic viagra , diflucan ,

order_cialis berkata...

Hello!
order cialis , viagra , buy viagra , cheap viagra , cheap cialis ,

order_cialis berkata...

Hello!
order cialis , order cialis , viagra , viagra , cialis ,

generic_viagra berkata...

Hello!
generic viagra , viagra , buy cialis , diflucan , viagra low prices ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , generic cialis , viagra , viagra side effects , cheap plavix ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , cheap viagra , generic viagra , diflucan , cheap cialis ,

side berkata...

Hello!
viagra side effects , viagra , generic cialis , cialis , cialis side effects ,

side berkata...

Hello!
viagra side effects , cheap viagra , generic viagra , viagra low prices , cheap viagra ,

cialis berkata...

Hello!
cialis , cialis , generic cialis , buy viagra , order cialis ,

cialis berkata...

Hello!
cialis , cialis , cialis , cheap diflucan , generic viagra ,

cheap_proscar berkata...

Hello!
cheap proscar , buy cialis , viagra , order cialis , viagra ,

cheap_viagra berkata...

Hello!
cheap viagra , generic cialis , viagra , cialis , purchase viagra ,

cheap_proscar berkata...

Hello!
cheap proscar , viagra , cheap viagra , generic viagra , order cialis online ,

generic_viagra berkata...

Hello!
generic viagra , viagra low prices , viagra , plavix , viagra side effects ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , viagra , order viagra , buy viagra , cheap proscar ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , viagra , cialis , cheap plavix , viagra ,

order_cialis berkata...

Hello!
order cialis , cialis , generic viagra , proscar , cialis ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , order cialis , generic cialis , buy cialis , cheap diflucan ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , viagra , cialis , viagra , cialis low prices ,

cheap_viagra berkata...

Hello!
cheap viagra , viagra , viagra , viagra low prices , generic cialis ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , purchase viagra , viagra side effects , viagra , viagra ,

generic_viagra berkata...

Hello!
generic viagra , clomid , cialis side effects , order viagra , free viagra ,

side berkata...

Hello!
cialis side effects , purchase cialis , viagra , free viagra , viagra side effects ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , free viagra , purchase cialis , generic viagra , nexium.cheap nexium ,

nexium.cheap_nexium berkata...

Hello!
nexium.cheap nexium , viagra , viagra , purchase cialis , free viagra pills ,

free_viagra berkata...

Hello!
free viagra , nexium.cheap nexium , cialis , purchase viagra , generic viagra ,

free_cialis berkata...

Hello!
free cialis , cialis online pharmacy , purchase viagra , generic viagra , cialis ,

nexium.cheap_nexium berkata...

Hello!
nexium.cheap nexium , cialis side effects , cialis , viagra side effects , viagra ,

cialis berkata...

Hello!
cialis , free viagra , cialis , purchase viagra , viagra without prescription ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , nexium.cheap nexium , purchase viagra , cialis without prescription , generic viagra ,

nexium.cheap_nexium berkata...

Hello!
nexium.cheap nexium , free viagra , purchase viagra , viagra side effects , viagra without prescription ,

without berkata...

Hello!
cialis without prescription , free cialis , viagra , cialis online pharmacy , cialis ,

without berkata...

Hello!
cialis without prescription , viagra without prescription , free viagra pills , generic viagra , purchase viagra ,

viagra berkata...

Hello!
viagra , nexium.cheap nexium , cialis without prescription , purchase cialis , free viagra ,

purchase_viagra berkata...

Hello!
purchase viagra , free viagra pills , purchase viagra , cialis , cialis side effects ,

nexium.cheap_nexium berkata...

Hello!
nexium.cheap nexium , generic viagra , free viagra , free cialis , generic viagra ,

nexium.cheap_nexium berkata...

Hello!
nexium.cheap nexium , cialis without prescription , viagra , cialis online pharmacy , free viagra ,

generic_viagra berkata...

Hello!
generic viagra , viagra , purchase cialis , generic viagra , cialis online pharmacy ,

cialis berkata...

Hello!
cialis , generic viagra , purchase viagra , cheap clomid , generic viagra ,

generic_viagra berkata...

Hello!
generic viagra , generic viagra , nexium.cheap nexium , free viagra pills , viagra ,

generic_viagra berkata...

Hello!
generic viagra , purchase viagra , generic viagra , purchase cialis , free cialis ,

nexium.cheap_nexium berkata...

Hello!
nexium.cheap nexium , generic viagra , viagra , generic viagra , clomid ,

free_cialis berkata...

Hello!
free cialis , cialis , purchase viagra , purchase cialis , free viagra pills ,

online berkata...

Hello!
cialis online pharmacy , nexium.cheap nexium , generic viagra , purchase cialis , cheap clomid ,

without berkata...

Hello!
viagra without prescription , purchase cialis , purchase viagra , generic viagra , cialis without prescription ,

online berkata...

Hello!
cialis online pharmacy , free cialis , viagra without prescription , cialis without prescription , ,

cialis berkata...

Hello!
cialis , cialis , viagra without prescription , cialis without prescription , ,

without berkata...

Hello!
viagra without prescription , cialis without prescription , viagra , viagra , cialis ,

cheap_viagra berkata...

Hello!
cheap viagra , viagra , viagra , , ,

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 204   Terbaru› Baru»