t>

Breaking News

Jom sembah bintang idola kecil.

Malaysia sebenarnya adalah sebuah negara yang subur. Malaysia subur dengan rancangan2 yg menyesatkan otak kanak2 islam. Dan rancangan2 yg sesat akal ini mendapat penajaan berjuta2 ria daripada pelbagai syarikat corporate di Malaysia. Antara rancangan merosakkan minda kanak2 islam di malaysia ialah rancangan idola kecil. Idola kecil ini disiarkan menerusi tv9. Tv9 sepatutnya menyediakan hiburan islamik utk memenuhi citarasa rakyat islam di malaysia. Entah di mana islamiknya rancangan idola kecil neh saya pun tak tahu. Adakah kerana peserta2 dia anak2 orang islam-melayu-moden maka ianya boleh digelar sebagai sebuah rancangan yang islamik? Heh

Namun sayangkan tak semua penonton-penonton tv9 buta ahti dan buta islam. Bagi mereka yang cerdik iman sudah tentulah mereka sedar ini rancangan yang merosakkan kanak2 islam di malaysia. Namun yang menjadi permasalahan nya bila setiap teguran dikatakan sebagai DENGKI dan MENYIBUK hal orang lain. Heh. Penyibuk beb, penyibuk dia kata. Baiklah mari kita lihat keratan printscreen di bawah ini ;



Ini antara komen2 yang sering kita lihat bila kita datang dan menasihatkan budak2 neh bahawa apa yang mereka buat neh salah. Ini baru sikit. Bukan teruk mana. Kalau nak tgk lagi teruk boleh je. Tengok je printscreen kat bawah neh ;



Cuba korang buka sendiri page tersebut dan baca apa yang terkandung kat dalam group tersebut. Bacalah komen2 supporters artis kecil neh. Dalam tue semua budak2 weh. Apalah nak jadi dengan budak2 zaman sekarang? Kecil2 dah beria2 nak jadi artis, dah mula mengidam nak hidup glamer, popular dan kaya raya.

Kadangkala aku terfikir gak pasal mak bapak budak2 neh. Dorang neh selaku penjaga betul ke sayangkan anak2 dorang? Kalau sungguh sayang kenapa jebakkan anak2 sendiri kat kancah hiburan yang penuh dengan dunia maksiat? Makeup lah, pakai seksi2 lah, dengar citer ada yg sampai cukur kening dan warnakan rambut.

Yang terbit program macam neh pun satu hal. Niat dia apa? Hiburan? Keuntungan? Duit berjuta? Seronok ke dibayar berjuta2 ria tapi anak2 islam habis semua rosak akhlak dan lemah iman? Kalau budak2 neh kecil2 lagi dah di ajar untuk mencintai hiburan lebih daripada mencintai Allah swt maka siapa lagi yang nak mempertahankan islam di bumi Malaysia?

Dan menteri yg menjaga hal ewhal islam buat apa pula kat malaysia? Majlis fatwa buat apa? Ulama muda buat apa? Neh bukan kes YB Dap masuk masjid dan cemarkan islam. Ini kes bilamana orang islam sendiri merosakkan minda anak2 islam. Cubalah alert dan sekat rancangan2 mcm neh. Apsal seme tutup mata dan tak amek peduli? Kalau kita sendiri tak peduli dengan anak2 kecil neh sapa lagi? Mereka neh sepatutnya menjadi harapan kita utk meneruskan misi kita menyeluruhkan islam di segenap lapisan malaysia dan seterusnya di seluruh dunia. Bukan membajak mereka dengan hiburan yang memesongkan ahti dan tujuan hidup mereka.

Itu belum masuk peranan media massa. Media massa kemain beria2 promote rancangan2 seperti ini. Kalau dalam slot iklan tue mau lebih dari 10x sehari. Tapi kalau bab iklan solat kemain kedekut nak keluarkan bajet. Paper, tv, radio semua heboh dan kecoh tak henti2 untuk promote kegiatan yg melalaikan umat islam. Bila umat islam dah lalai, jalan paling mudah salahkan orang bukan islam kerana org bukan islam menyesatkan umat2 islam. Sedangkan mereka lupa, yang menyesatkan umat islam itu adalah umat islam sendiri. Bukan bangsa lain. Bukan agama lain. Tapi umat islam itu sendiri.

Akhirnya negara kita akan terus terusan diperintah oleh pemimpin2 yg pro sekular. Inilah dia antara kesan2 yg kita nak elak dan perlu kita cegah. Selagi kita tak sedar kita berpijak di bumi Allah swt selagi itulah kita akan hidup dalam kesesatan.

Ameno : ketika zaman2 sekolah dulu aku pun minat af, tetapi setelah makin besar dan makin mendalami islam baru aku jadi tahu. Kesan pendoktrinan besar2 menerusi media massa.

16 ulasan

Anonymous berkata...

x twla nk kate ape ngn zmn skrg..sian tgk dorg ni.kcik2 da cmtuh.di didik dgn pkare yg bleh dkatakn xelok.mmgla bgus ntuk mnjdikn diri yakin dpn org ramai tp byk lg carenye slain mnjd artis ketika kcil.cnthnye prtndgn bace Al-Quran ke..brcerita..n mcm2 lg.kn byk lg yg brfaedah..sume ni brgntug kt ibu bapa.dorg pon bangge sgt dgn ank2 dorg jd cmnih.

hasan berkata...

aku pernah tgok video ceramah ustaz azhar idrus, dan beliau menceritakan ttg akademi fantasia. ceramahnya sangat bagus, tajam, dan juga menghiburkan! tetapi, aku sendiri tak paham dengan mentaliti org kita. ni ayat antara org komen video ustaz tersebut. "kalau diharamkan Akademi Fantasia, tak majulah industri seni tanah air". Para artis mainstream telah diperbodohkan oleh syarikat2 industri seni yg besar. Syarikat ini hanya mengaut keuntungan dari "jualan" artis2 ini. Padan muka. Apabila mata hanya nampak kemasyhuran, duit dan harta banda, punah ranahlah dunia. Janganlah didik anak-anak yg masih kecil dan umur setahun jagung ini utk berhibur seperti org dewasa, ataupun berhibur dengan cara yg haram di sisi Islam! aku di sini hanya mampu mengeluh melihat keadaan sosial org muda sekarang.

cerana berkata...

cuba bandingkan dgn rangcangan realiti bintang kecil dgn indonesia punya..mmg berbeza!.

Anonymous berkata...

bintang2 kecil ni ternyata xtahu apa2. yg menjadi punca adalah mak bapak depa.. nk kata bodoh, ada sesetengah mak depa ni bertudung, bertudung dan bersyukur sebab anak depa dapat masuk.. haihhh... yang pemimpin pulak sibuk nak buat hub hiburan plak, ni lg satu bangang punya pemimpin. muka dah macam pondan pakai lipstik.. mak bapak depa ni kononnya up to date laa.. piiiirrrraahhhhhhh.. depan xtau, dgn sebb depa, anak depa ni mungkin akan jadi bahan bakaq api neraka.. bila hati dah cinta pada sesuatu, memang sanggup buat apa pun.. mak bapak ni jenih pandai xbertempat. moga2 Allah Taala bukak hati depa ni semua, biaq depa nampak apa maksud hidup di atas muka bumi Allah...

hasan berkata...

hedonisme berleluasa. terima kasih pada 1Malysia.

nazim berkata...

huhu..aku pun pernah post psl ni..tp simple je la.. hati makin sakit bila tgk rancangan2 realiti ni..

hati ni lagi sakit bila dgr orang islam mengangkat martabat dunia hiburan ni mulia berbanding industri profesional lain..

~lol~

!S!WCRTESTINPUT000000!E! berkata...

!S!WCRTESTTEXTAREA000003!E!

miss JAH berkata...

mmg menyedihkan keadaan masyarakat islam malaysia sekarang..pelbagai cara di lakukan oleh non-muslim malah oleh muslim itu sendiri untuk melalaikan masyarakat kita..budaya hedonisme mmg sgt di puja oleh masyarakat ketika ini. malah ibu bapa turut memberi sokongan yg tidak berbelah bagi kpd anak2 mereka..

astagfirullah, smoga kita tidak terus lalai di dunia yg sementara ini.

Tahniah kpd ameeno kerana telah merubah corak penulisan menjadi lebih mudah di pahami dan tidak membuat pembaca keliru dengan pendirian anda. setelah beberapa bulan hanya membaca dan tidak memberikan komen, skg dah tergerak hati tuk berkongsi pendapat kerana dah tahu pendirian ameeno yg sebenar..teruskan dakwah anda

Hahaa.. berkata...

Nie la msalah sesetengah mak bapak yg nk tumpang populariti anak2 & akhirnya gadai anak2 pd program2 hiburan.. Masih jauh pjalanan anak2 2,apalah yg akan jd nti..masyaALLAH..

Terharu mlihat post kali ini,ini baru la menunjukkn keperibadian saudara yg mperjuangkn agama ISLAM yg kita cintai..

kindle ebay berkata...

emmanuel-4D4A3357@fireden.netgary-4D4A3357@fireden.netGood review. Thanks for posting such an in depth impression. I've handled one in the market, but your reveal covered alot of ground that i couldn't accompanying such a diminutive number of time. based on my in-store endure and your review i reconsider i'll be

Jeri Allstott berkata...

If you intend to writer a book for your own seminar business, your expectations will always be different from those of the author who needs to become a first class speaker and subject-matter guru.

MUHD FARID ASRI berkata...

APA KABAR AZZAM,DAYANA ,ARILL,AND SEMUA IK 2 TLG TAMBAH JADI RAKAN DI MUHD FARID ATAU FARIDKAMIL NTIABG TUNGGU TLG TAMBAH JADI RAKAN TAU SEMUA FINALIS IK 2 ..... ABG MUHD FARID ASRI TUNGGU....

MUHD FARID ASRI berkata...

APA LAH MCM SOMBONG JE SEMUA FINALIS IK 2 KAT ABG NTI HAPY2 LAHDKT TV9 TU ABG TENGOK GEMBIRA SEMUA FINALIS IK2 DLM TV BESTLAH KORANG JADI ARTIS KECIL NTI JANGAN LUPA KAT ABG YA .................. BYEBYE........

work from home stuffing envelopes berkata...

I just added this site to my bookmarks. I like reading your posts. Thank you!

Kay Ames berkata...

dan aku ingatkan aku sorang je meluat & tak nampak apa pekdah rancangan2 cenggini. syabas ameno!

ienas berkata...

salam...saya bukannye nak kate ape...saya jugak selalu masuk pertandingan nyanyian.....dan family saya kate tu adalah hobi semata2 bukan utk cari keuntungan ke ape :) just say..jangan marah saya lak :))