t>

Breaking News

Updated : [Video] Penjelasan wardina mengenai politik.

Kat bawah neh ialah rakaman penuh penjelasan wardina berkaitan pendirian nya berkaitan politik. Wardina menjelaskan bahawa dia tiada kaitan dengan mana-mana parti politik. Dan dia juga meluahkan rasa kurang senang apabila group tuttt.. memainkan gambar-gambar wardina ketika wardina tidak bertudung dulu. Boleh rujuk sini group yang maki hamun dia segala bagai tue.


Manakala berkenaan gambar-gambar wardina yang disebarkan berikutan dia menghadiri satu majlis anjuran PR yang korang boleh lihat disini konon nya ada bukti bahawa wardina masuk pakatan rakyat, telah dijelaskan sepenuhnya oleh wardina. Macam aku dah cakap kan kat sini, kita jangan buat apa2 statement yang mendahului statement wardina. Dalam isu neh aku memang jelas nampak blogger pakatan rakyat yang pandai2 cakap wardina masuk pakatan rakyat. So apa lagi tunjukkan lah sikit rasa tanggungjawab tue. You know who you are kan?

Lagi satu aku nak sentuh sikit untuk orang yang suka sangat cakap macam neh ;

eley macam kat tv3 je tempat cari rezeki.. blablabla..

hentikanlah cakap2 macam neh. Korang neh kenapa? Dia ada hak nak sokong sapa2. Samada dia nak nyatakan sokongan secara terbuka, tertutup, tersembunyik, ataupun taknak sokong sekalipun itu ialah hak dia sepenuhnya Kenapa perlu kaitkan dengan rezeki segala bagai? Korang bukan dia. Bukan berada di tempat dia. So usahlah nak nilai apa2 pasal dia. Ini kan demokrasi. Sapa dia sokong ialah hak dia. Kita takyah masuk campur sangat bab2 urusan tue.

Cuma aku terkilan gak bila ada orang kutuk2 dan ungkit2 kisah silam dia. Kan dia dah bertaubat beb. Sama gak macam radhi. Orang dah bertaubat dan share kebaikan yang dorang perolehi.. takan salah kot? Berdosa ke radhi bila dia cakap dia dah mula bersolat 5 kali sehari? Takan pengakuan macam tue pun korang nak kutuk2 dia segala bagai?

Yang sampai dok ungkit2 kisah silam wardina kat blog aku perhal? Dia derhaka? Dia lari rumah? So what? Bukan ada kena mengena dengan aku pun. Tambahan pula itu kisah silam dia. Yang ko tue dah bagus sangat? Bab2 akidah neh, kita jgn nilaikan orang. Kita cermin dulu diri sendiri. Kita pun tak betul mana. Contohnya ko tak solat, ko berdosa lah kan. Itu satu hal. Sapa2 yg tahu kelemahan ko, dia pergi hebohkan. So orang yang hebohkan itu mmg lah tak patut.

Tapi sekarang kalau ko tak solat dan pengaruh orang lain agar tidak solat macam ko juga, maka disini lah masyarakat patut mainkan peranan saling nasihat menasihati.  Disitu ada beza lah antara perbuatan dosa yang hanya melibatkan diri sendiri ataupun perbuatan dosa yg melibatkan diri sendiri dan ajak orang lain buat dosa gak. Sebab tue kalau artis, pemimpin, ataupun public figure kena jaga imej dan tauladan sebab mereka neh dijadikan kayu pengukur dan mampu membuatkan orang lain terikut2 dengan cara mereka.

Itu pasal kalau pemimpin buat salah, kita tegur kerana ianya ada impak besar pada masyarakat. Tapi kalau kesalahan2 individu yang dah bertaubat ko canang apa pointnya? Ataupun kesalahan2 orang yang tah sapa pun dia aku tak kenal.. dan dia pula hanya buat salah dengan diri dia je dan ko pongpang2 kat aku buat apa? Tak perlu semua tue. Aku takde masa nak selidik kisah2 silam wardina ke ataupun mana2 pengkomen dalam blog aku. Aku neh pun sedang belajar untuk menambahkan keimanan dan ketaqwaan dalam diri aku. Aku takde masa nak pergi korek kisah silam orang pehtue jaja satu negara. Pasal aku sedar yang aku pun bukan betul mana. Disebabkan itu lah aku tak pernah tapis komen2 dalam neh.

Ini disebabkan aku nak korang tegur + nasihat + marah kalau aku ada buat salah. Aku cenderung kepada nasihat, insya-Allah dan cukup2lah tue. Lantaklah wardina nak sokong sapa pun. Tak perlu lah pihak sebelah sana terutamanya yg bernama lokman nor adam mengaibkan dan memprovokasi dia segala bagai dalam twitter. Sekian.

Sozcyili : suka wardina.. tak semestinya bersatu dalam politik kan? Akidah dah sama..

Tiada ulasan