t>

Breaking News

Bekas mufti : Perhimpunan bersih sah HARAM, peserta harus taubat!


Kat atas neh kenyataan bekas mufti mengatakan orang islam haram menyertai perhimpunan bersih pada 9 julai ini. Dan dalam satu kenyataan lain yang dibuat oleh Dr Fadlan Mohd Othman, Pensyarah Jabatan Pengajian al-Quran dan al-Sunnah, Fakulti Pengajian Islam, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) mengatakan bahawa umat islam yang ingin menyertai himpunan bersih diharuskan bertaubat. Sila baca kenyataan penuh disini.

Urmmm.. nak cakap macam mana ya. Kenapa yer sebelum2 neh macam2 demo pernah dibuat terutama orang pro kerajaan tapi tak dengar apa pun suara yang keluar dari orang2 yang arif agama. Tapi tiba2 demo bersih neh dicanang bagai rak bahawa ia haram lah, kena bertaubat lah, keluar dari islam lah dan macam2 lagi. 

Aku pelik sangat2. Kalau artis2 yang berbogel, buat video klip lucah takde pula mereka2 nak tegur atau kecam segala bagai. Kata2 dorang neh berbeza pula dengan pandangan ustaz bebas macam UZAR dan MAZA. Antara pandangan yang popular lah. So dari situ aku dah rasa hairan. Takan sebab mereka pro kerajaan maka mereka boleh suka2 kata kita sedang buat kegiatan haram.. ye tak?

 Punyalah banyak perkara haram yang mereka boleh nampak tapi mereka memilih untuk tegur bersih iaitu perhimpunan rakyat yang menuntut pilihanraya yang adil, telus dan saksama. Nampak bias lah. Orang mula berkata2. Nanti rakyat hilang respect pada ahli2 ugama jangan salahkan orang pula. 

Sozcyili : Yang jelas haram taknak pula tegur.. 

Tiada ulasan