t>

Breaking News

Butter babi : JAIS vs JAKIM.

Ada orang email bagitau bahawa golden churn creamy butter tue halal. Ia disahkan oleh jakim sendiri. Maka dia meminta aku menarikbalik posting yang mengatakan bahawa butter itu tidak halal. Satu benda yang dia terlepas pandang dalam artikel aku ialah dia tidak nampak perkataan "bernama". Bernama = website berita. Yang cakap benda tue tidak halal ialah bukan aku. Tapi orang yang berkuasa dalam hal neh. Iaitu dari JAIS = jabatan agama islam sarawak. Lihat bawah neh ;







Namun kata2 dia bahawa jakim mengatakan bahawa butter jenis neh ialah halal adalah benar. Sila lihat kat bawah neh pula ;





Aku minta maaf.  Bukan aku nak mempertikaikan jakim. Tapi aku percaya ramai umat islam di malaysia sudah hilang rasa percaya terhadap jakim. Perkara neh berlaku disebabkan oleh kelalaian, kecuaian dan penyelewengan dalam jakim itu sendiri. 


Persepsi masyarakat terhadap jakim sudah tentulah bersebab. Dalam isu butter neh ada juga yang cakap mungkin jakim tidak bersalah. Kebetulan nya sample yang di ambil untuk di uji tidak mengandungi dna babi. Aku tidak tahu samada ini boleh dikira sebagai alasan yang munasabah untuk mempertahankan intergriti jakim. Korang fikirlah sendiri tentang neh.


Isu ubat babi  ==> baca sini


Isu barbican haram ==> baca sini


Isu poco2 ==> baca sini


Dengan buddy anda boleh cakap + sms banyak2 pada kadar 99sen sehari.


Sozcyili : Keliru...

Tiada ulasan