t>

Breaking News

Mydin dapat RM1billion dari kerajaan - Perlu ke?


Sampai sekarang aku masih tak faham cara kerajaan kita neh berfikir. Rasanya semua tahu yang mydin neh syarikat besar. Bukan syarikat kecik2 alah. Untung pula memang cecah juta2 tiap2 tahun. Makin lama makin menaik untung nya. Disebabkan itulah aku rasa tak perlu lah bagi kerajaan untuk memberikan dana kepada mydin sebanyak rm1billion untuk buat kedai 1malaysia.

Daripada bagi dana lebih baik kerajaan suruh je mydin perluaskan cawangan mereka di seluruh malaysia. Dengan bagi galakan dan sokongan seperti pengurangan cukai dan rebet barang2 yang mydin import dari luar negara.


Itu lebih baik daripada bagi wang untuk mydin buat kedai 1malaysia. Dah tue yang buat orang terasa sebab kerajaan seolah2 hanya bantu orang kaya je. Kan bagus kalau dana 1billion tue diberikan kepada mereka2 yang minat berniaga macam barangan mydin tetapi tiada modal ataupun modal terhad.

Bantulah usahawan2 muda yang memerlukan sokongan dan galakan daripada kerajaan. Tak perlu lagi kot mengkayakan mydin yang memang sedia kaya raya di malaysia neh. Najib razak, adakah malaysia tempat untuk orang yang kaya raya je?

Info lanjut baca sini

Sozcyili : Yang kaya raya juga favourite dia.. huhu

Tiada ulasan