t>

Breaking News

AS jual bom pemusnah kubu bawah tanah kepada Israel


WASHINGTON 24 Sept. – Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama secara rahsia membenarkan penjualan 55 bom pemusnah kubu bawah tanah yang sangat kuat kepada Israel.

Menurut majalah Newsweek yang memetik pegawai AS dan Israel, Obama membenarkan pengeluaran bom dikenali sebagai GBU-28 itu pada 2009.

Bom tersebut mempunyai berat 91 kilogram dan direka untuk memusnahkan sasaran yang keras, sesuatu yang boleh digunakan untuk menyerang tapak nuklear Iran. – AFP

Owhh rupanya israel dan amerika berpakat nak hancurkan iran yer? Iran negara islam walaupun ramai penduduknya mengamalkan fahaman syiah tetapi lebih baik daripada israel sebab israel terang2an benci islam. Berbeza dengan syiah. Ada banyak pandangan. Lain orang lain pandangan. Sejujurnya aku tak rasa kita patut musuhi syiah. 

Lagipun syiah sekarang penentang terkuat israel dan amerika. Selain dari iran, turki negara sekular pun dah mula menunjukkan penentangan terhadap israel apabila duta israel dihalau daripada negara turki baru2 neh. Selain dari itu, bangunan kedutaan israel di turki juga mengalami kerosakkan yang teruk. Rakyat mesir juga tak berapa lama dulu mengecam israel di mesir dan ia masih berterusan sehingga ke hari neh. Di malaysia kita tiada kedutaan israel dan kerjasama dengan israel semasa mahathir memerintah malaysia. Tetapi dengar citer konsep najib berbeza dengan mahathir. Mahathir mungkin benci israel tetapi najib belum tentu. 

Sebab tue apco israel jadi penasihat najib sekarang. Huhu. Harap2 najib berubah larh.. ramai rakyat malaysia taktahu siapa apco tetapi tak mustahil bila kempen pru-13 berlangsung nanti tembelang kerjasama erat najib dengan israel akan dipecahkan di dalam ceramah2 tersebut. Dan tindakan najib yang putuskan bekalan gasoline ke iran atas nasihat usa yang dipengaruhi israel juga akan terbongkar. Itupun sebab pelaburan rm1billion kilang coke di malaysia. Sekarang kilang nya mana? Dalam proses pembinaan kah di malaysia? Hahaha..

Sozcyili : orang tue pilih duit berbanding seakidah