t>

Breaking News

Budak darjah 4 ketua penyamun?

Berita apa tah yang aku baca neh. Dah macam bukan duduk di malaysia. Budak darjah empat pun boleh jadi ketua penyamun dan perompak? Dasat gile larh. Ini macam ada iras2 dalam filem anakku sazali. Budak2 jadi penyamun dan perompak untuk hidup mewah. Tapi beza sikit larh dalam kes. Agaknya baru nak mencuba. Takpun, tercuba. Hahaha.. 


Cuba baca bawah neh ;

Seorang murid tahun empat dipercayai menjadi ketua satu geng pecah rumah dianggotai enam remaja yang memecah masuk rumah sepasang suami isteri dan melarikan pelbagai barangan kemas bernilai RM5,000.
Budak lelaki itu dan lima rakannya yang berusia antara 12 hingga 14 tahun melakukan kegiatan itu di rumah mangsa di kompleks kediaman kakitangan kerajaan di sini, 17 Oktober lalu, sebelum mereka ditahan polis pada Jumaat dan kelmarin.-mynewshub-

Aku rasa dorang neh baru nak mencuba2 je dalam kegiatan neh. Tapi percubaan yang gagal. Nasib baik gagal. Harap lepas neh family dorang leh tarbiah dorang. Tapi bagi aku sebelum neh mungkin doiang pernah curi yang kecik2 dulu kot. Kiranya macam ada pengalaman larh kan. Kalau tidak takan berani nak curi besar2?

Just pandangan aku je larh. Betul ke tak betul aku tatau. Tapi masa depan dorang sedikit terjejas muda2 sebab dah ada rekod jenayah. Sayang je. Rugi tapi harapan untuk berubah tue sentiasa ada. Harap family dorang tak abaikan anak2 sendiri bila berhadapan dengan kes macam neh. Dan jangan pula pihak media siarkan gambar budak2 neh. Kesian pula kalau lepas neh dorang dicop penjenayah kecil. Takut ini mempengaruhi pemikiran dorang pada masa akan datang sebab dorang neh kan masih muda dan belum matang lagi. 

Kalau dorang neh matang dan cerdik berfikir sudah tentu lepas mencuri dorang takan makan coklat dan pakai minyak wangi dari rumah yang dorang curikan tue sampaikan terkantoi. Hahaha.. 

Bacaan lanjut disini

Sozcyili : Adik belajar mengaji bukan mencuri..