t>

Breaking News

Gambar tangki ikan jerung pecah dan ikan jerung yang berenang bebas.


Merdeka !

Mungkin itu ko yang ikan jerung yang baru terlepas dari tangki neh bercakap selepas tangki ikan jerung pecah. Ermm korang nak tahu tak berapa banyak perkongsian dan komen dilakukan atas gambar di atas neh?


Gambar neh memang RARE. 

Aku terus terang cakap. Tak hairan lah dengan 47k orang sanggup share benda neh. Asalnya aku pun nak share juga. Tapi menjadi kebiasaan aku sebelum share, aku baca dulu. Kadang2 benda yang memang aku tahu, aku tak baca aku terus share. Tapi benda yang aku ragu2, aku memang akan baca dulu.

Dah, menerusi info yang aku dapat dari sini. Gambar di atas neh memang wujud tapi sayangnya ia diedit. Bab mana yang edit? Bab ikan shark tue hah yang edit. 

Lokasi gambar neh sebenarnya di Toronto Union Station. Bukan di kuwait sebagaimana yang disebarkan sebelum neh. Banjir terjadi angkara hujan. Jadi air naik kat Toronto Union Station iaitu sebuah station LRT lebih kurang larh tue.

Dan, kalau korang nak tahu selepas air naik kat station tersebut banyak gambar2 photostop dan edit tersebar untuk perli station tersebut. Macam2 depa dok kutuk2 dan keji station tersebut. Situasi yang sama berlaku di malaysia. Dan ia bukan aneh. Ini perangai biasa rakyat di semua negara.

Ini kerana, rakyat di mana2 negara pun mempunyai satu persamaan dari segi perasaan. Jika mereka mendapat layanan yang baik, maka baiklah juga budi bahasa mereka, jika mereka mendapat layanan sebaliknya, maka beringat2lah dengan bahasa rakyat. Betul tak?

Ha Ha Ha

Gambar2 perli untuk station yang banjir. Rujuk sini.


Sozcyili : Kuwait pun terkejut tengok gambar neh gamaknya..