t>

Breaking News

Ajak Berhimpun Pun Salah Ke Polis?

Ko rasa logik tak kalau suatu hari nanti polis siasat ko bukan sebab ko mencuri ke merogol ke membunuh ke tetapi disebabkan ko ajak orang pergi berhimpun? 

Contoh cerita.

Pada satu hari Mei Ling update status di wall facebooknya.
Hai semua, mari la kita semua pergi berhimpun pada 31 Dec 2013 nanti. Sambut tahun barang naik 2014. Protes aman ya semua. Bawa banner yang bersesuaian..
Kemudian status ko di printscreen dan di anggap sedang melakukan kesalahan sebab mengajak orang turun berhimpun pada 31 Dec 2013 tue nanti. Ko rasa logik ke tak logik? Kalau ko rasa tak logik jawapan ko salah. Tak logik pada ko je. Tapi logik pada PDRM. 

Ko baca bawah neh hah ;

 
Dua tiga kali aku baca status polis di atas. Aku baca untuk betul2 fahamkan apa yang polis cuba sampaikan. Polis update ==> individu ajak berhimpun di tahan. Maksudnya polis tahan individu berusia 24 tahun tadi tue bukan sebab dia melakukan jenayah bunuh ke rompak ke apa ke tetapi disebabkan dia ajak orang berhimpun.

Itu satu jenayah ke kat negara neh?

Sejak bila?

Dan polis juga sedang cuba mengesan beberapa individu lain yang juga dikatakan sedang menghasut orang lain untuk turun berhimpun.

Aik?

Polis nak cakap sesiapa yang ajak berhimpun, yelah, polis gunakan perkataan menghasutkan kan, akan disiasat?

Aduh.

Sebarkan poster pun salah.
Ajak berhimpun pun salah.
Berhimpun pun salah juga.

Habis tue apa yang tak salahnya?

Merasuah? Menyeleweng dana awam? Menggunakan jet untuk urusan peribadi? Gunakan kereta menteri untuk hantar isteri2 menteri pergi market?

Kemon la..

Jangan tambah rasa meluat dan benci rakyat pada uniform biru. Kamu mahu kami respect kamu.. tapi tengokla sikap kamu pada kami macam mana.. rakyat dari dulu lagi bukan musuh pihak polis la.. fikir-fikirkan la ek..