t>

Breaking News

Netizens Kecam LGBTQ Diangkat Menjadi Ikon Di Festival George Town.

Tular di laman sosial dakwaan kononnya kerajaan negerI Pulau Pinang telah mengiktirafkan LGBT. 

Dakwaan itu timbul susulan dari tindakan satu halaman Facebook yang dikenali sebagai Penang Kini, berkongsikan beberapa gambar aktivis LGBT yang terlibat dalam Festival George Town, bersempena sambutan bulan kemerdekaan di Dewan Sri Pinang, Pulau Pinang beberapa hari lepas.



"Sempena Majlis Sambutan Bulan Kemerdekaan, di Dewan Sri Pinang, Georgetown la ni ada festival Georgetown.

Apa yang menarik perhatian, gambar-gambar mereka ini yang dikenali sebagai 'ikon' gay dan transgender turut digantung secara terbuka dalam pameran dengan caption yang memuji.

Cuma nak tanya ja adakah Penang dan Malaysia sudah mengiktiraf LGBT? Nauzubillahhiminzalik..😢,"
soal pentadbir halaman Penang Kini pada ahad sambil berkongsikan beberapa gambar aktivis LGBT yang dijadikan sebagai ikon di pameran tersebut.





Antara individu yang diangkat sebagai ikon di pameran tersebut ialah peguam terkenal, Siti Kassim yang sering bercakap mengenai masalah Orang Asli dan kebebasan bersuara, Nisha Ayub, aktivis LGBT yang memperjuangkan komuniti LGBT sehingga mendapat pengiktirafan antarabangsa dan pengasas seksualiti merdeka dan jurucakap aktif mengenai diskriminasi ke atas LGBTQ, Phang Khee Teik.


Rata-rata netizens tidak berpuas hati dengan penganjuran festival itu yang turut mengangkat golongan LGBTQ sebagai ikon di pameran tersebut. Kebanyakan dari mereka mengecam pengiktirafan tersebut dan beranggapan LGBTQ tidak layak dijadikan ikon.

Setakat ini tiada apa-apa respon rasmi dari pihak penganjuran mahupun kerajaan negeri mengenai dakwaan yang tular itu.

Ustaz Firdaus Wong turut memberikan sedikit ulasan mengenai isu yang tersebar itu.

Menurut Ustaz Firdaus, muslim tidak lagi boleh berpeluk tubuh sebaliknya perlu keluar berdakwah dan mencari jalan bagi membendung gejala tersebut yang semakin berleluasa.

"Wahai Muslim, jikalau anda masih berpeluk tubuh dengan terus berada di zon selesa serta enggan berdakwah, maka kemalasan anda pastinya akan memberikan lebih banyak ruang kepada golongan penyembah hawa nafsu untuk mempropagandakan nilai songsang mereka yang bercanggah dengan norma masyarakat kita.

Kita perlu santuni golongan LGBT dengan baik namun jikalau mereka berbangga dengan kemaksiatan serta menyeru orang untuk menyokong kesongsangan mereka, maka bantahan tegas perlu dilakukan terhadap mereka.

Bagi pendokong LGBT, usah anda menjadi manusia talam dua muka denga mengkritik kami yang mengkritik LGBT secara terbuka apabila mereka berbangga dengan nafsu songsang mereka dan mempromosikannya.

Andai ada pihak secara terbuka berbangga dengan nafsu seksnya terhadap binatang (beastility) serta mempromosikannya kepada masyarakat dan anak-anak anda secara terbuka, jikalau anda masih waras pastinya akan membantah mereka secara terbuka. Elakkan jadi manusia talam dua muka.

Jikalau anda mahu memperjuangkan hak songsang anda, jangan jadi talam dua muka dengan menafikan hak kami untuk memperjuangkan hak normal kami serta membantah nafsu songsang anda! Jangan menjerit kononnya hak songsang anda tidak dihormati sedangkan anda terlebih dahulu melanggar dan menafikan hak orang lain terlebih dahulu.

Mungkinkah sudah tiba masanya kerajaan memperkenalkan undang-undang anti LGBT yang melarang mana-mana individu mempromosikan LGBT secara terbuka sebagaimana yang dilakukan Russia.

Muslim, Qum Fa Anzir (Bangunlah, berilah peringatan!).. Jom Dakwah,"
katanya dalam satu kenyataan yang dipetik di akaun Facebooknya pada selasa. - SoZPress.