t>

Breaking News

Dek Perbincangan Inkues Adib, Ia Menimbulkan Salah Faham Baru Di Sosial Media..

GOSIP SOSMED | Sembang gosip netizens di sosial media sekarang ialah mengenai seorang jururawat bernama M. 

Jururawat itu didakwa bekerja di IJN dan antara individu pertama yang bertugas merawat kecederaan arwah Adib.



"Wahai doktor, kalaulah semua staf berupaya untuk memberikan keterangan, saya dulu yang akan tampil ke hadapan dan berkata, kecederaan itu bukanlah kerana kemalangan.

Kecederaan Adib adalah kerana dipukul, beberapa objek. Kami lihat lukanya, kami rawat kecederaannya, kami memulakan proses ECMO. Terutamanya di bahagian muka. 

Mungkin anda tak melihatnya dari hari pertama Adib dibawa ke sini. Kami nampak wajahnya! Kami nampak lebam di seluruh badannya dan pelbagai lagi yang tak boleh disebutkan disini.

Kami bukannya buta, begitu juga awak.

Tapi sekurangnya kami ada perikemanusiaan, kami ada perasaan. Kami tahu dia tak bersalah.

Berdoalah sesungguhnya agar musibah ini tak terjadi kepada keluarga anda, supaya anda tak lalui apa yang keluarga Adib tempuhi.

Seorang doktor sepatutnya mempunyai hati yang murni, tetapi saya melihat anda tak berhati perut.

Saya berbangga dengan doktor kami yang memberikan keterangan benar. Itulah yang kami gelar sebagai doktor," katanya di ruangan komen yang melaporkan kenyataan Doktor Forensik mengenai hasil bedah siasat mayat Adib.

Kenyataan yang ditangkaplayar oleh netizens itu kemudiannya menjadi tular dan semakin tular dari hari ke hari memaksa Ahli Parlimen Kangar untuk campurtangan.

Amin Ahmad kemudiannya bertindak atas inisiatif mahu mencari kebenaran lalu menghubungi jururawat tersebut.




Difahamkan Ahli Parlimen Kangar itu mahu mendekati jururawat tersebut untuk menjadi saksi di INKUES Adib bagi tujuan mendapatkan kebenaran dan hak buat mangsa.

Bagaimanapun jururawat itu enggan atas alasan IJN sudah pun memberikan keterangan mereka berhubung kes tersebut.

Responnya di sosmed pun sudah dipadamkan. Namun tangkaplayar itu berterusan tular. Kami diberitahu jururawat itu juga terpaksa menutup akaun Facebooknya disebabkan hal ini.

Ini adalah disebabkan serangan dari tentera bawang yang seperti biasa merasakan mereka punya hak dan kuasa untuk menyerang sesiapa sahaja yang mereka anti, benci, marahkan di sosial media ini.

Berikutan dari penyebaran perbualan Ahli Parlimen Kangar dan jururawat itu, kumpulan yang menyokong Adib dilanggar beranggapan mereka dipihak yang benar.

Sekaligus meneruskan lagi pergaduhan diantara kumpulan #justiceforAdib dan kumpulan Siti Kasim (dianggap ketua tak rasmi yang sokong Adib dilanggar). - 23 Mac 2019.