t>

Breaking News

Hot : Proton savvy dihentikan pengeluaran kerana kualiti teruk.

 

Pengeluaran Proton Savvy henti disebabkan kualiti yang rendah!


Syed Zainal (Managing Director of Proton) berkata: "Jangan salahkan Proton, Proton menbina 700 kereta setiap hari, iaitu 98 saat untuk setiap kereta. Kami tidak mempunyai masa untuk check peralatan kereta"


Bukankah QC untuk peralatan kereta ini tanggungjawab Proton? - AhBeng


Minta maaf, Ah Beng tak dapat cari berita versi BM atau BI.


http://www2.orientaldaily.com.my/read/GEN/2fVd00141zq71k5e060s6P0L2f6V7o9X
Laporan dipetik dari kbsb.

Satu perkara yang aku tertarik nak komen bila dia cakap ;

Mereka tiada masa nak check peralatan kereta. <-- adakah ini boleh di anggap sebagai alasan? Apakah rakyat malaysia especially pembeli savvy ialah orang bodoh?

Jawapan ini jelas tidak bertanggungjawab dan melampau. Ko jual barang lepas tue tanpa ko periksa kualiti barang yang ko jual tue, ko bagi je kat pelanggan. Bila rosak dan segala bagai customer yang kena tanggung kos. Itu kalau rosak. Kalau accident? Kalau maut? Macam mana? Sapa nak tanggung? 

Jelas ini ialah jawapan paling bodoh dan bangang sekali. Macam neh nak suruh kita respect proton? Sedangkan hak kita sebagai pelanggan pun tidak dihormati? Nak bersaing dengan syarikat luar, kena lah enhanced dari segi kualiti dulu. Ini tidak yang buruk yang teruk yang mahal lambakkan ke rakyat. Yang bagus, yang murah yang cantik lambakkan ke luar negara. Sah2 kita kena kencing dengan pemimpin sendiri. Mahathir sila jawab.

Sozcyili : Dia neh ialah individu bodoh yang mewakili proton.

Tiada ulasan